Makale Kimliği : 00185311 / Son Değiştirilme Tarihi : 30.03.2018

TV kanallarında ve hizmetlerinde bozulmalar ya da eksiklikler mi var? Bu sorunu nasıl gidereceğinizi öğrenin

Bu Makalede Yer Alan Geçerli Ürünler ve Kategoriler

TV kanallarının veya hizmetlerinin tümü veya bazılarıyla ilgili sorun yaşamanız durumunda, aşağıdaki ipuçları ve çözümlerden yararlanabilirsiniz.

TV ağı sağlayıcınızın web sitesini kontrol etme


Sinyal alımı ve ayarlayıcı sorunlarının genellikle ülkeye özgü olduğunu lütfen unutmayın. Yerel TV ağı sağlayıcınız, doğrudan sizi etkileyen teknik değişiklikler yapmış olabilir. Bu nedenle önce TV ağı sağlayıcınızın web sitesindeki en son haberler bölümünü kontrol edin. Genellikle TV'nizi yeniden ayarlamanız gerekir.

Set Üstü Cihaz (STB) kullanıyorsanız ayarlama prosedürü için lütfen Set Üstü Cihaz Kullanıcı Kılavuzu'na bakın. Sony TV'nizi doğrudan ayarlamak için aşağıdaki talimatlardan yararlanabilirsiniz.

Sony Android TV'de TV yayını izleme
TV'nizi ayarlama veya yeniden ayarlama (Analog/Kablo/Karasal Rehberi)
TV'nizi ayarlama veya yeniden ayarlama (Tek Uydu Anteni Rehberi)
Sony Android TV'yi ayarlama veya yeniden ayarlama (Analog/Kablo/Karasal Rehberi) Sony Android TV'yi ayarlama veya yeniden ayarlama (Tek Antenli Uydu Rehberi)
Sony Android TV'yi ayarlama veya yeniden ayarlama (Çoklu Uydu Anteni Rehberi)


Sorun çözülmedi mi? Aşağıdan, karşılaştığınız sorunu seçin


ÖNEMLİ: Her bir sorun için farklı adımlar listelenmiştir. Her bir adım, tek başına çözüm niteliğinde olabilir. Sorun çözülene kadar lütfen gösterilen sırayla tüm adımları birer birer uygulayın.

1. Pikselli görüntü veya istikrarsız ses / Görüntü veya ses hiç yok

2. Hatalı veya çoklu ses / Bazı hizmetlerde ses gelmiyor / Ses ve görüntü eş zamanlı değil

3. Eksik kanallar ve hizmetler

4. Kanallar mantıklı bir şekilde sıralanmamış

5. Altyazı sorunu

6. Elektronik Program Kılavuzu (EPG) sorunu

1. Pikselli görüntü veya istikrarsız ses / Görüntü veya ses hiç yok

1. Alım sorunlarının büyük kısmı, anten kablosunun kalitesiyle ilgilidir. Genel kural olarak, kablo ne kadar kalın ve esneklikten uzaksa o kadar iyidir (sinyal kaybı daha az olur). Ayrıca bazı anten kablolarının mekanik yapısı zayıf olabilir. Bu nedenle, kabloyu anten konektörüne doğru az da olsa büktüğünüzde, kablo zarar görür ve havadaki tüm parazitleri alır. Lütfen başka bir (kaliteli) kablo kullanmayı deneyin.

2. Yaygın alım sorunlarından bir diğeri de, anten sinyali, Set Üstü Cihaz veya HDD Kaydedici ile yönlendirildiğinde meydana gelir. Bu cihazlardan bazıları, genellikle güç tasarrufu yapmak için Bekleme modundayken antenin geçiş sinyalini zayıflatabilir veya engelleyebilir. Bazı alım koşullarında anten sinyalinde parazitler de oluşabilir. Sorunun bundan kaynaklanıp kaynaklanmadığını test etmek için lütfen anten kablosunu doğrudan TV'ye bağlayın. Bu durumda herhangi bir alım sorunu yoksa Set Üstü Cihaz/HDD Kaydedici ile bağlantı için kullanılan anten kablosunu kontrol edin/değiştirin. Sorun devam ediyorsa lütfen Set Üstü Cihaz/HDD Kaydedici menüsünde RF Çıkışı veya sinyal geçişiyle ilgili ayarlar olup olmadığına bakın.

3. Anten kablosu; Video, DVD veya Blu-Ray kayıt cihazları aracılığıyla bağlanmışsa bu cihazların elektrik şebekesi bağlantısının kesilmediğinden emin olun. Bu işlemi anten kablosu, cihaz aracılığıyla TV'ye bağlıyken yapın.

4. TV'nizi yeniden ayarlayın.

5. TV veya Set Üstü Cihaz menüsünden sinyal düzeyini kontrol edin .

6. Antenin/uydu çanağının konumunu ve performansını kontrol edin. Yön ve konumu değiştirdiğinizde, sinyal alımı iyileşebilir.

7. Cihazlarınızı yeniden başlatın, güncelleyin ve sıfırlayın.

8. Sony ile iletişime geçin. Bunun için Sony Destek web sitesindeki Bize Ulaşın bağlantısına tıklayın.

2. Hatalı veya çoklu ses / Bazı hizmetlerde ses gelmiyor / Ses ve görüntü eş zamanlı değil


1. Uzaktan kumandadaki Sync/Audio (Senkronizasyon/Ses) düğmesini kullanarak farklı bir ses beslemesi seçin.

2. HOME (Ana Menü) bölümünden dil önceliği ayarını belirleyin.

3. Bağlı tüm amplifikatörleri çıkarın.

4. Cihazlarınızı yeniden başlatın, güncelleyin ve sıfırlayın.

5. Sony ile iletişime geçin. Bunun için Sony destek web sitesinden Destek > Bize Ulaşın bağlantısına tıklayın.


3. Eksik kanallar ve hizmetler


1. Genellikle bu sorunun kaynağı, aşağıdakilerden biridir.

  • Ücretli hizmetlerden biri mi eksik? Aboneliğinizin devam ettiğinden emin olmak için hizmet sağlayıcısıyla iletişime geçin.
  • Kanallar birdenbire kayboluyor mu? TV'nizin hizmet menüsünden Auto update (Otomatik güncelleme) özelliğini kapatın

2. En son değişikliklerle ilgili bilgi edinmek için yayıncınızla iletişime geçin. Kanal farklı bir frekansa taşınmış olabilir. Programları manuel olarak sıralayarak kanala yeniden ulaşabilirsiniz.

3. Doğru Ağ Kimliğini girin. Bu kimliği bilmiyorsanız lütfen operatörünüze danışın.

4. Koşullu Erişim Modülü (CAM) kartınızı kontrol edin. Gerekirse çalıştığından emin olduğunuz bir Koşullu Erişim Modülü (CAM) ile sorunun giderilip giderilmediğini test edin. Daha fazla bilgi için lütfen şu bölüme bakın:

Akıllı kart modülü kullanarak, abone olunan hizmetler nasıl izlenir?

5. "1. Pikselli görüntü veya istikrarsız ses / Görüntü veya ses hiç yok" başlıklı sorun giderme adımını izleyin.

6. Önce antenle, sonra antensiz olarak ayarlama işlemini yapmayı deneyerek televizyonun dahili ayarlayıcı alımını yenileyin

7. Eksik kanal için ayarlama işlemini manuel olarak yapmayı deneyin


4. Kanallar mantıklı bir şekilde sıralanmamış


1. Doğru dil ve ülke kodunun girildiğinden emin olun (Otomatik kurulum).

2. Ağ kimliğinin doğru olup olmadığını öğrenmek için operatörünüze danışın.

3. Başlangıç frekansını manuel olarak girin.

4. "3. Eksik kanallar ve hizmetler" başlıklı sorun giderme adımını izleyin.

5. Altyazı sorunu


Genellikle belirtiler arasında şunlar yer alır:

  • Altyazı gösterilmiyor
  • Yanlış altyazılar gösteriliyor
  • İşitme engelliler için olan altyazılar gösterilmiyor
  • Altyazılar ekranın yanlış yerinde gösteriliyor

Sorunu gidermek için aşağıdaki adımları izleyin.

1. Söz konusu kanal/hizmet için altyazıların bulunması gerektiğinden emin olmak için operatörünüze danışın.

2. Operatörünüze, "İşitme engelliler için altyazıların" normalde yalnızca TTX olarak sunulup sunulmadığını sorun.

3. Uzaktan kumandadan, başka bir altyazı beslemesi seçin.

4. HOME (Ana Menü) bölümünden, doğru altyazı dillerini seçin.

5. Cihazlarınızı yeniden başlatın, güncelleyin ve sıfırlayın.

6. Ek destek için lütfen Sony ile iletişime geçin. Bunun için Sony destek web sitesinden Destek > Bize Ulaşın bağlantısına tıklayın.


6. Elektronik Program Kılavuzu (EPG) sorunu


Genellikle belirtiler arasında şunlar yer alır:

  • EPG görüntülenemiyor
  • EPG engelli
  • Belirli EPG hizmetleri eksik

Sorunu gidermek için aşağıdaki adımları izleyin.

1. Bazen EPG'nin yüklenmesi zaman alabilir. Birkaç dakika sonra tekrar deneyin.

2. Doğru ülkenin seçildiğinden emin olun.

3. Kalıcı veya yeni sınırlamalar (ör. Canlı resimler için küçük resim gösterilmemesi, DVD kayıt cihazınız için EPG(+) hizmetinin artık sunulmaması) olup olmadığını öğrenmek için operatörünüze danışın.

4. Ürününüzde Guideplus EPG'yi kullanma seçeneği bulunuyorsa Guideplus EPG için düzenli EPG program güncellemeleri gerektiğinden, TV'yi kullanmadığınız zamanlarda daima Bekleme modunda tutun. Güncelleme işlemi, ürün Bekleme modundayken otomatik olarak gerçekleştirilir.