Çekim ipuçları > Yiyeceklerin İştah Açıcı Fotoğraflarını Çekme

    Seviye: Başlangıç

    4. DERSYiyeceklerin İştah Açıcı Fotoğraflarını Çekme

    Odak uzaklığı: 46 mm / F değeri: 5,6 / Enstantane: 1/100 sn. / Pozlama telafisi: +1

    Yemek veya tatlı fotoğrafı çekiyorsanız fotoğraflarınızın konunun lezzetini de yansıtmasını istersiniz.
    Bu tarz fotoğraflar çekmek için renk ve parlaklığı göz önünde bulundurun. Böylece, yiyeceklerin iştah açıcı görünümünü gerçekte olduğu gibi yakalayabilirsiniz.
    Önce fotoğraf makinenizi P moduna alın ve aşağıdaki teknikleri deneyin.

    Renkleri istediğiniz şekilde üretme

    Renk ve parlaklık, yemek ve tatlı fotoğraflarının lezzetli görünmesini sağlamak için önemlidir.
    Önce beyaz dengesi ile rengi ayarlayın. Beyaz dengesi, standart "beyaz" rengi ayarlamanızı sağlayan işlevdir ancak dijital fotoğraf makinelerinde renk filtresi olarak da kullanılabilir. Önce otomatik beyaz dengesi [OBD] ile çekim yaparak sonucun istediğiniz gibi olup olmadığını kontrol edin. Daha sonra gerekirse [Gün Işığı] veya [Bulutlu] seçeneklerini deneyin. İstediğiniz rengi hala elde edemediyseniz beyaz dengesi için ince ayar işlevini kullanın.
    Genel olarak, yemekler hafif sıcak renkle (kırmızımsı ton) çekildiğinde daha lezzetli görünür.

    Bu fotoğraflar, farklı beyaz dengesi ayarlarıyla çekilmiştir. [OBD] ile çekilen fotoğraf [1], restorandaki ışık kaynağı nedeniyle gerçekte olduğundan daha beyaz görünmektedir. Fotoğraf [2] ise [Gün Işığı] seçeneğiyle çekilmiştir. Daha sıcak olan renk fotoğrafa lezzetli görünüm kazandıran bir katkı sağlamıştır.

    [1] Beyaz dengesi: AWB [2] Beyaz dengesi: Gün Işığı

    Işık açısına dikkat etme

    Işığın açısı ve parlaklığı da önemlidir. Yemekler arka ışıkla çekildiğinde daha lezzetli görünür. Ön ışıkla çekildiğinde, yiyeceklerin şekli ve rengi net bir şekilde üretilir. Ancak ışık konu üzerinde gölge oluşturmadığı veya konudan yansımadığı için fotoğrafta derinlik bulunmaz ve tekdüze görünür.

    Fotoğraf [1] ön ışıkla çekilmiştir. Ekmeklerin ve meyvelerin şekilleri net bir şekilde üretildi ancak görüntü, kimlik fotoğrafları gibi tekdüze görünüyor. Doğrudan flaş da ön ışık oluşturur ve bu gibi fotoğrafların ortaya çıkmasına yol açar.
    Fotoğraf [2] arka ışıkla çekilmiştir. Gölgelerle ekmeklere derinlik kazandırıldı. Ayrıca meyveler ve içecek, aralarından geçen ışık sayesinde daha çekici görünmektedir. Yalnızca ışık açısının değiştirilmesi sonuçta ciddi bir fark yaratıyor.

    [1] Ön ışıkla çekilmiştir [2] Arka ışıkla çekilmiştir

    Fakat arka ışıkla çekim yaptığınızda arka planın parlaklığı nedeniyle konu, beklenenden daha karanlık görünebilir. Bu durumda, pozlama telafisi işlevini kullanın. Yiyecekler karanlık görünüyorsa daha parlak hale getirmek için pozlamayı + yönde ayarlayın. Amaç pozlamayı, yiyeceğin kendi parlaklığına göre ayarlamaktır. Bu işlemin arka planı biraz beyazımsı yapması önemli değildir.

    Fotoğraf [3]'te lense gelen güçlü ışık nedeniyle yiyecekler karanlık görünmektedir.
    Fotoğraf [4] soldaki fotoğrafa pozlama telafisi uygulanarak elde edildi. Pozlamanın yiyeceğe göre ayarlanıp daha parlak olması sağlanmıştır. Bu sayede artık daha lezzetli görünmektedir.

    [3] Pozlama telafisi: 0 [4] Pozlama telafisi: +1

    Kompozisyonu değiştirme

    Bir yemeğin tamamını çekmeye çalışırsanız genellikle sonuçta sıkıcı bir belgesel fotoğrafı ortaya çıkar. Kompozisyona daha çok dikkat ederek fotoğrafın atmosferini iyileştirebilirsiniz.
    Aşağıdaki fotoğraflar arasından [1] numaralı fotoğrafta yemek, fotoğrafçının göz hizasından çekilmiştir. Yemekte nelerin olduğunu görebiliyorsunuz ancak fotoğraf tekdüze ve amaçsız görünmektedir. Ayrıca, kadrajdaki diğer yemekler ve çatal kaşıklarla dağınık bir izlenim veriyor.

    Bu fotoğrafı geliştirmek için [2] numaralı fotoğraf, yemeğe olabildiğince yaklaşılarak çekilmiştir. Fotoğraf çekilirken yemeğe o kadar çok yaklaşıldı ki yemeğin bir kısmı kadrajın dışında kaldı. Bu fotoğraf daha güçlü görünmesinin yanı sıra yemeğin lezzetini daha iyi yansıtıyor. Arka plan da daha düzenli.
    Derinliği ifade etme hususunda etkili olduğu için dikey veya çapraz yönde (fotoğraf makinesi eğik durumda) çekim yapılması da tavsiye edilir.

    [1] [2]

    Sabit odak uzaklıklı lensleri deneme

    Muhteşem arka alan bulanıklığı oluşturdukları için yemek fotoğrafçılığında sabit odak uzaklıklı lensler kullanışlıdır. Ayrıca, sabit odak uzaklıklı lensler fotoğraf makinesine büyük miktarda ışığın girmesini sağladıklarından, iç mekanlarda loş ışıkta çekim için de etkilidir.

    Odak uzaklığı: 35 mm / F değeri: 1,8 / Enstantane: 1/80 sn.

    Maksimum değeri olan F1,8 diyafram açıklığında bile olağanüstü görüntü kalitesi sunan, full frame fotoğraf makinelerine yönelik bu kompakt ve hafif 35 mm'lik prime lens, masa üstü fotoğrafçılıktan mükemmel dış mekan çekimlerine kadar her alanda kullanılabilecek çok yönlü bir seçenektir. Hızlı, hassas ve sessiz AF çalışması ile güvenilir AF takibi bu cihazı video ve fotoğraflar için uygun bir ürün haline getirir.

    Odak uzaklığı: 50 mm / F değeri: 1,8 / Enstantane: 1/100 sn.

    Geniş diyafram açıklığına sahip 50 mm bir prime lens, özenli full frame fotoğraf makinesi kullanıcıları için olmazsa olmazdır. Bu lens ise uygun fiyatlı ve muhteşem bir seçimdir. Yüksek görüntü kalitesi sunmayı amaçlayan son teknoloji optik tasarım ve büyük F1,8 maksimum diyafram açıklığı, büyüleyici arka plan bokeh efekti yaratabilir. APS-C formatlı E-mount gövdeler, yaklaşık 75 mm'lik eşdeğer odak uzaklığı ile eşit derecede yüksek kalite sağlar.