Bazen yeni bir fotoğraf makinesi ve teknoloji, hayal gücünüzü ve yaratıcılığınızı beslemenize yardımcı olabilir. Yaklaşık on yıldır sinemagraflar, yani basit hareketli, döngüsel bir ögeye sahip fotoğraflar, oluşturuyorum. Bu tür görüntüler oluşturmaktan sıkılmadım ama yeni bir şeyler keşfetmek istedim ve Sony Alpha 7S III bana bunu yapma gücünü verdi.
Sürekli olarak müşterilerimin hikâyelerini anlatmalarına yardımcı olacak yeni yöntemler arıyorum. Kalabalıkta öne çıkmak her zaman ayrı bir mücadele ve görsel olarak farklı olan her şey, aşırı doymuş sosyal medya akışlarında dikkat çekiyor. Dolayısıyla teknoloji yeni bir teknik denememi sağlıyorsa müşterilerim bunu denemekten her zaman mutlu oluyor.
Teknik
Yarattığım yeni görüntüler aslında kısa, sonsuz döngüler; başı, ortası veya sonu yok bu görüntülerin. Sinemagraf çalışmalarımdaki unsurlar bu görüntülerde de var; yine görünüşte donmuş bir nesne var, ancak artık görüntü sadece hareketli bir ögeden oluşmuyor; daha sakin anlar ve ışığın hareketi de var.
Son projelerimden birinde Güney Afrikalı rapçi Moozlie ile çalıştım. Alpha 7S III'ümü bir tripodun üzerine yerleştirerek tamamen hareketsiz kalmasını sağladım ve 120 fps'de 4K çözünürlükte video çekecek şekilde ayarladım. Asistanım ışıkları arabanın etrafında hareket ettirirken Moozlie'den birkaç saniye tamamen hareketsiz kalmasını istedim. Işıklar hareket ettikçe Moozlie'nin yüzü gölgeler içinden ortaya çıkıp tekrar gölgeler içinde kaldı. Çekimin bir saniyeden biraz daha uzun bir bölümünü kullandım ve bu bölüm, 24 fps zaman çizelgesine yerleştirildiğinde yaklaşık 5 saniye uzunluğunda bir ağır çekim klip hâline geldi. Döngü çalıştığında, Moozlie donmuş hâlde duruyor, sadece küpesi yavaşça ileri geri sallanıyor ve ışık çevresinde dönüyor. Ardından, Moozlie'nin yüzünü gölgeler içinden ortaya çıkarıp sonra tekrar gölgeler içinde bırakan bir döngü oluşturdum.
Pozlama
Bu tür döngüler çekerken kritik noktalardan biri pozlamadır. Döngü oluşturacağınız zaman, pozlamanın döngünün başlangıcında ve sonunda aynı olmasını sağlamanız gerekir. Her zaman sahnedeki en önemli ögedeki (ki bu genellikle nesnenin yüzü olur) pozlamayı ölçüyorum. Bir ışık grafiği oluşturmak için Alpha 7S III'ümü manuel pozlama moduna alıyorum ve asistanımdan ışığı nesnenin yüzüne gelecek şekilde ayarlamasını istiyorum. Ardından bunu pozlamamı kilitlemek için kullanıyorum. Bunu yaptığımda, maksimum parlaklık noktasında bile, aydınlatmanın pozlamayı patlatmayacağından ve yüzün mükemmel bir şekilde pozlanacağından emin olabiliyorum. Bütün bunları yaptıktan sonra yardımcımdan ışığı nesnenin üzerinden başka yere doğrultmasını ve nesneyi tamamen gölgede bırakmasını istiyorum. Ardından kaydetmeye başlıyorum ve ışıkları bir kez daha nesneden uzağa bakacak şekilde geri getirmeden önce hareket ettiriyorum.
Döngü, hareket eden ışıkların en parlak anında bile yüzün aşırı pozlanmayacağını bilerek, yüz tamamen gölgedeyken başlayıp bitirilerek oluşturulur.
Hareket
Başka bir videoda Moozlie'den arabanın içinde oturmasını istedim ama bu sefer yumuşak bir hareket yaratmak için Alpha 7S III makinemle FE 16-35mm f/2.8 G Master lensimi bir gimbal üzerine yerleştirdim. Bir kez daha, makinemi 120 fps'de 4K çözünürlükte çekim yapacak şekilde ayarladım. Bu sefer arabanın içinde bir dalma hareketi yaratmak için fotoğraf makinesini gimbal üzerinde hareket ettirdim. 16-35mm gibi geniş açılı bir lens kullandığınızda ortamda hareket ediyormuşsunuz hissini verir.
Çekimi yaptıktan sonra o kaydın yaklaşık yarım saniyesini aldım ve yaklaşık 2 saniye uzunluğunda ağır çekim bir klip oluşturmak için tekrar bir zaman çizelgesine yerleştirdim, sonra da bunu tersine çevirdim. Sonuç olarak, kameranın sonsuza kadar arabaya girip çıktığı ve Moozlie'nin hiç hareket etmediği kısa bir döngü ortaya çıktı. Bu çekimde gimbal kullandım, ama benzer döngüler çekerken Alpha 7S III'ün Aktif Sabitleme özelliğini kullanarak da aynı ölçüde akıcı videolar elde ettim.
Kendiniz deneyin
Sinemagraflar ve ışık grafikleri çekmeye veya bu tür döngüsel klipler yaratmaya başlamak isteyenlere vereceğim tavsiye şu: İnsanlar basit şeyleri seviyor. Denemeler yapmaktan korkmayın ama fantastik bir şey yaratmak için kendinizi çok fazla zorlamanıza da gerek yok.
İçerik oluşturucular olarak kullanabileceğimiz teknolojiler sürekli gelişiyor ve değişiyor, dolayısıyla yaratıcılığınızı geliştirecek bu yeniliklerden uzak kalmamak gerekiyor.
Katkıda bulunanlar
Ballzy X PopSpot X MOOZLIE
Müşteri: @ballzy_est
Yetenek: @moozlie
Fotoğrafçı
Virgo Haan
Sanat Yönetmeni
Andreas Aru
@andr3asaru
Yapımcı
Sander Rootslane
@rootslane
Stilist / MUA
Liisa-Chrislin Saleh
@lisasalvaje
“Günlük yaşamdan daha fazlasını gösteren çalışmalar yaratmak için elimden geleni yapıyorum”