kaykayıyla atlayış yapan bir adam

Oyunun Lideri

Bertrand Bernager

Bertrand Bernager, “Sokak fotoğrafçılığı çoğunlukla fotoğraflayacağınız nesne ile aranızda gelişen bir oyun gibidir,” diyor. “Kimi zamanlar herhangi bir amacınız olmadan şehirde yürür, ilginç bir şeyler ararsınız. Kimi zamanlar da yaptığınız, güzel bir ışığa sahip harika bir konum bulmak ve bir kişinin adeta sahneye çıkan bir oyuncu gibi o konuma girmesini beklemektir. Her iki durumda da bu yeni lensler mükemmel seçim.”

otoparkta yürüyen insanlar ve koyu gölgeleri

© Bertrand Bernager | Sony α7C + FE 24mm f/2.8 G | 1/500s @ f/8.0, ISO 200

Yaşadığı şehir olan Paris’te ve dünyanın farklı yerlerinde sokak fotoğrafları çeken Bertrand, Sony’nin üç yeni lensi FE 24mm f/2.8 G, FE 40mm f/2.5 G ve FE 50mm f/2.5 G’den bahsediyor. Acaba bu lensler çalışmalarına nasıl katkıda bulunmuş?

duvarda yumuşak gölgelerle paris binaları

© Bertrand Bernager | Sony α7C + FE 24mm f/2.8 G | 1/320s @ f/11, ISO 100

“Sokak çekimleri için normalde prime ve zum lensleri birlikte kullanıyorum,” diyerek açıklıyor. “Bunlara FE 16-35mm f/2.8 GM, FE 24mm f/1.4 GM ve FE 55mm f/1.8 ZA da dahil, dolayısıyla yeni lensler en çok kullandığım netleme uzaklıklarına güzel uyum sağladı. Yapıları inanılmaz kompakt ama yine de en üstün G lenslerin sunduğu her şeye sahipler. Mesela ikili doğrusal otomatik netleme motorları ve manuel diyafram açıklığı halkaları var. Bu da benim için çok önemli çünkü ben manuel çekim yapmayı seviyorum ve bir prime lenste bunu tam doğru şekilde yapabiliyorum!”

Bertrand sokak fotoğrafçılığı çalışmalarında mimarinin yanı sıra insanlara da odaklanıyor ve üç yeni lensle yaptığı çekimlerde de görüldüğü gibi mimari ile insanları bir araya getirerek muhteşem bir etki yaratıyor. Çalışmalarında genellikle binaların ve insan yapımı alanların yanında ufacık görünen veya derin şehir vadilerinde üzerlerine düşen güneş ışığıyla öne çıkan küçük insan figürleri yer alıyor. “Şehirlerimizi ve insanların şehirle etkileşimini göstermek için en severek kullandığım yöntemlerden biri bu,” diyor. “Bir dizi hafif, yüksek kaliteli prime lense sahip olmak da benim için bunu kolaylaştırıyor.”

parlak güneş ışığında karşıdan karşıya geçen bir çift

© Bertrand Bernager | Sony α7C + FE 40mm f/2.5 G | 1/640s @ f/5.6, ISO 100

Sözlerine şöyle devam ediyor: “Bu yeni lensleri kullanarak güneş ve gölge arasındaki yoğun kontrastla çokça oynuyorum, bu örneğin karanlık bir yol ve yolun bir noktasına düşen tek bir ışık demeti olabilir. Tabii pandemi yüzünden sokaklarda daha az insan var fakat ışık ve gölge ile bir araya geldiğinde bu durum alanları daha boş, şehrin geometrisi içine sıkışmış insanları ise daha ikonik gösteriyor.”

paris’te farklı dokular sergileyen 3 bina

© Bertrand Bernager | Sony α7C + FE 40mm f/2.5 G | 1/640s @ f/5.0, ISO 100

Bu alanlarda yeni 24mm, 40mm ve 50mm’yi kullanarak çekim yapan fotoğrafçı, 40mm’nin heyecan verici yeni bir görüş sunduğunu görmüş. “Sony ilk kez bir 40mm üretti ve diğer iki lens arasında hoş bir denge sağladı,” diyor. “Full Frame Alpha fotoğraf makinelerindeki o mükemmel standart lense çok yakın olduğundan sokak için ideal. Ayrıca yeni lenslerin tamamı, asferik ve ekstra düşük dağıtmalı parçalar sayesinde köşeden köşeye inanılmaz bir netlik de sergiliyor.”

Şehirde bir oraya bir buraya bu kadar gezmesi ve genellikle elde çekim yapması nedeniyle, ağırlık Bertrand için oldukça önemli bir konu ve yeni lenslerde bu konuda bir özgürlük yakalamış.

Tüm lensler bire bir aynı hafif gövde tasarıma sahip,” diyor. “Aynı boyuttalar, aynı yüksek kaliteli metalden yapılmışlar ve sanki çok uzaklardan gelmiş gibi hissettiren bu hoş vintage estetiğiyle adeta bir film kamerası gibi görüntü sağlıyorlar. Hatta 49mm’lik aynı filtre boyutuna sahipler, dolayısıyla yanınızda farklı filtreler taşımanız gerekmiyor. Gün boyu çekim yapmak bu tür mercekle kesinlikle daha rahat.”
paris’te güneşin aydınlattığı bir binanın tepesinde altın rengi bir heykel

© Bertrand Bernager | Sony α7C + FE 50mm f/2.5 G | 1/100s @ f/8.0, ISO 200

“Tabii bir de boyuttan söz etmek gerek çünkü daha küçük lensler daha küçük bir çanta taşımanız ve elinizde daha küçük görünen bir fotoğraf makinesi tutmanız anlamına geliyor,” diyerek sözlerine devam ediyor. “Sokak fotoğrafları çekerken bir ninja gibi olmalı, göze çarpmamalı ya da adeta görünmez olmalısınız ki insanların hareketleri üzerinde etki yaratmadan sadece gözlem ve kayıt yapabilesiniz. Aynı zamanda sessiz de olmak istiyorsunuz, dolayısıyla bu lenslerdeki doğrusal motorlar ve gerektiğinde tıklama sesini kaldırabileceğiniz diyafram açıklığı da gerçek bir fark yaratıyor. Burada esasen video çekiminden bahsediyorum ama sokak portrelerinde de işime yarıyor.”

ağaçta pembe çiçek

© Bertrand Bernager | Sony α7C + FE 24mm f/2.8 G | 1/125s @ f/8.0, ISO 100

Son ve belki de en önemli konu olarak, bu yeni Sony prime lensler Bertrand’ın şehirle yeniden temas kurabilmesine yardımcı olmuş. “Önceleri ne kadar hareketli bir şehir olduğunu düşününce, Paris artık hayalet şehir gibi oldu. Yaşanan değişimi kayda geçirmek başlarda canımı sıksa da sokak fotoğrafçılığının bu zamanlara dair önemli bir tarihi kayıt olacağını fark ettim. Önemli olan, bir fotoğrafçı olarak kendime sadık kalmam, meraklı ve yaratıcı olmam, bir de sokaklarda o hep oynadığım oyuna devam etmemdi, bu lensler de bana bunlar için ilham verdi.”

Öne çıkan ürünler

Bertrand Bernager

Bertrand Bernager | France

“Fotoğrafçılık stilimle ışığı izlemeye, hareketi ortaya çıkarmaya ve anı yakalamaya çalışıyorum”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz