Odaktaki Görüntü

Marian Sterea | Büyük, Siyah Şapka

Bu görüntü için 1960’ların Fransız modasından ilham aldım. Tasarım olarak çok minimalist, nesnenin dişiliğini vurgulayan bir görüntü üretmek istedim.

Görüntüyü Constanta’daki stüdyomda çektim; model, aslında daha önce birlikte çalıştığım bir makyaj sanatçısı, görünüşü tam görüntüde olmasını istediğim gibiydi. Düzgün, basit, şık, siyah bir balıkçı yaka seçtik, özellikle bu çekim için yaptırdığımız, kocaman bir siyah şapkayla süsledik. Bu kıyafetin modelin özelliklerini vurgulayacağını ve son görüntüde çok güzel görüneceğini biliyordum.

Bu çekimin diğer özelliği de arka plan rengi. Cilt rengini tamamlayacak ve bakanın dikkatini modele çekecek bir renk istedim. Bu yüzden de mavi gradyan bir arka plan seçtim ve arka planı, Colour Temperature Blue (CTB) jelle kapladığım küçük bir Dedolight ile yaptım. Flaş yerine kesintisiz ışıklar kullanarak çalışırken son çekimi görselleştirebildim. Arka planı ışıklandırıp gradyanı ve modelin siluetini oluşturarak başladım. Sonra Dedolight için, modelin yüzündeki ışığı yumuşatacak bir yansıtıcı seçtim. Çok dikkat etmem gereken bir şey de modelin boynundaki bluzla şapka arasında ayrım olması için bluzda biraz ışık olmasıydı.

büyük, siyah şapkalı bir kadının portresi

© Marian Sterea | Sony α1 + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/200s @ f/1.8, ISO 500

Kıyafet ve ışık konusu çözüldükten sonra, modelin pozunu ayarlama zamanı geldi. 1960’lardaki modeller gibi poz vermesini istedim; bu pozda, tüm çizgiler ve büyük şapkanın oluşturduğu karanlık alan, bakanın dikkatini doğrudan modelin yüzüne çekiyor.

Fotoğrafı Sony Alpha 1 ve Zeiss Sonnar T* 55mm f/1.8 ZA lensle çektim. Görüntüdeki en net noktanın gözlerde olacağı bir alan derinliği oluşturmak için diyafram açıklığını f/1.8’e ayarladım. Bunu kolayca yapmak için, Alpha 1’deki Eye AF özelliğini kullandım; böylece netlemeyi düşünmek yerine, nesneyi istediğim pozu ve ifadeyi elde edecek şekilde yönlendirmeye odaklanabildim.

İstediğim fotoğrafı çektiğimden emin olmak için, iki-üç fotoğraflık çok kısa seri çekimler yaptım. Sonra modeli tekrar yönlendirip tekrar çekim yaptım. Eye AF sayesinde her fotoğrafın netliği kusursuz olduğu için, gözlerde istediğim netliği elde edip etmediğime bakmak yerine, en iyi olduğunu düşündüğüm fotoğrafı seçebileceğimi biliyordum.

Işıklandırma ve makine içi kontrolden sonra, son fotoğrafta çok az post işleme olmalıydı; Capture One ve Adobe Photoshop kullanarak birkaç küçük lekeyi düzelttim ve cildi çok az yumuşattım. Düzenleme işleminin tamamı en fazla 10 dakika sürdü.

Öne çıkan ürünler

Marian Sterea

Marian Sterea | Romania

“Düğün fotoğrafçısı sadece bir şahit değildir, olan her şeyi yargı süzgecinden geçirmeden kaydetmekle kalan biri değildir. Düğün fotoğrafçısı bir hikaye anlatıcısıdır!”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz