bir yalıçapkınının gözünün yakın plan çekimi

Lens Seçimi | FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II

Petar Sabol

Yaban hayatını fotoğraflamak kolay değildir. Nesnenin kare içinde ön plana çıkması için yakınlaşmanız gerekir. Böylece fotoğrafa bakan kişinin, genelde fark edilmeyen mükemmel detayların tümünü görebilmesini sağlarsınız. Öte yandan, çok fazla yakınlaşmanız fotoğrafını çektiğiniz canlıyı korkutup kaçırmanızla sonuçlanır.

Dolayısıyla, birçok makro fotoğrafçısı genellikle 105 mm uzunluğunda olan telefoto makro lensleri tercih eder. Buna karşılık, bir yaban hayatı fotoğrafçısı FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II lens ile Sony’nin makro fotoğrafçılığında yeni bir dönem başlattığını düşünüyor.

bir bitkinin üzerinde duran, çiyle kaplı kelebek © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/6s @ f/13, ISO 200

Genelde böceklerin, kuşların ve diğer hayvanların makro fotoğraflarını çeken yaban hayatı fotoğrafçısı Petar Sabol, FE 70-200mm için “kusursuz bir lens” yorumunda bulunuyor. “Makro özellikleri olan bir zum lens olması 70-200mm’yi sabit makro lenslerden ayırıyor ve fotoğrafçılara farklı kullanım amaçları için çok fazla esneklik sunuyor.”

bir bitki dalında duran iki yusufçuk © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/13s @ f/13, ISO 250

“Günlük fotoğraflar ya da seyahat fotoğrafları çekmek ve benzer şeyler yapmak için de kullanabileceğiniz bir lensiniz olması ise harika bir özellik. Aynı zamanda yarım makro özelliği de var,” diyor Petar. Ancak lensin pek bilinmeyen başka bir hüneri de var. “2x tele dönüştürücüyle kullandığınızda 1:1 makro lense dönüşüyor. Yol çantama ekleyebileceğim harika bir ekipman.”

Sahip olduğu günden bu yana lens, Petar’ın fotoğraf makinesi çantasının değişmez bir parçası haline gelmiş ve Petar kızböcekleri, yusufçuklar, kelebekler ve hatta kuşaklı yalıçapkını ve yalıçapkını kuşları gibi daha küçük birçok nesnenin fotoğrafını çekmek için bu lensi kullanmış.

kuşaklı yalıçapkınının gözünün yakın plan çekimi © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/125s @ f/8.0, ISO 640

Petar kısa bir süre önce bir kuşaklı yalıçapkınını doğal ortamında fotoğraflama fırsatı yakaladığını ve Sony lensinin bunun nasıl mümkün kıldığını hatırlıyor. “Kuşaklı yalıçapkınının karnını doyurduğu nehrin yakınına gizlenmiş bir çadırın içinden çekim yapıyordum,” diyen Petar şöyle devam ediyor: “Çadırdan yaklaşık yarım metre uzakta bir ağaç dalı vardı. Ben de çıt çıkarmadan sabırla bekledim.”

bir yalıçapkınının kanadındaki detaylar © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/100s @ f/10, ISO 3200

O sırada Petar’ın Sony Alpha 7R V makinesinde FE 70-200mm takılıydı ve sessiz deklanşör özelliğini kullanan fotoğrafçı, konan yalıçapkınının fotoğrafını makinesiyle en ufak bir ses dahi çıkarmadan çekmeyi başardı. Sony Alpha 7R V’nin lensi hassas şekilde netleme konusundaki başarısı, Petar’ın hiçbir anı kaçırmadan en küçük ayrıntıları ve kuşun kanatlarının güzelliğini kayıt altına alabilmesini sağladı.

bir yalıçapkınının bedenindeki tüy detayları © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/60s @ f/8.0, ISO 1000

“Bu fotoğrafı çekebilmek harika bir histi ancak Sony fotoğraf makinelerinin ve lenslerinin günümüzde ulaştığı teknolojiyi düşününce bunu yapabildiğime şaşırmadım. Harika bir iş çıkarıyorlar ve bu tür fotoğraflar çekebilmemi mümkün hale getiriyorlar,” diyor Petar.

bir bitki sapının üzerinde dinlenen iki kelebek © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/15s @ f/16, ISO 200

70-200mmm f/4 ve 2x tele dönüştürücü sayesinde Petar, 1:1 fotoğraflar için yalnızca 96 cm’lik bir çalışma mesafesinde fotoğraf çekebiliyor ve böcekleri korkutup kaçırmadan muazzam ayrıntılara sahip kareler yakalayabiliyor. Bu teknolojiyi yaban hayatı fotoğrafçılığıyla geçirdiği seneler içinde edindiği araziden yararlanma becerileriyle birleştiren Petar, ciddi anlamda etkileyici sonuçlar elde ediyor.

“Sabahın erken saatlerinde böcekler hala pasif durumdayken, yani uyurken böcek fotoğrafları çekmek kolaydır. Ben de bu durumu avantaja çevirebiliyorum. Güneşin bedenlerini ısıtmasıyla birlikte kısa süre içinde hareket etmeye başlarlar. Dolayısıyla bu görüntüleri çekmek için az bir zamanınız vardır.”

kıvrık bir bitki dalında duran yusufçuk © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/5s @ f/10, ISO 250

Tercih ettiği telefoto görüş açısı, Petar’ın nesnesi etrafında hareket edebilmesi ve günün erken saatlerinde çimlere ve yapraklara vuran güneşin oluşturduğu mükemmel arka planı kullanabilmesi anlamına da geliyor. “Lens, nesnenin fotoğraf içinde ön plana çıkmasına yardımcı olan güzel bir bokeh efekti oluşturuyor,” diyor Petar. Bu güzel ve bulanık arka planlar, Petar’ın makro kataloğunun dikkat çekici bir özelliği haline gelmiş.

Petar, nesnesine daha yakın hissetmek istediğinde Alpha 7R V’nin APS-C kırpma modunu etkinleştirmek için lens üzerindeki özelleştirilebilir düğmeyi kullanıyor. “7R V’nin 60 milyon piksel çözünürlüğüyle çektiğim görüntüleri daha sonra da kırpabiliyorum ancak bazı durumlarda vizörden görmek işimi kolaylaştırıyor. APS-C kırpma modu sayesinde bu kırpma işlemini fotoğraf makinesi üzerinde yapabiliyorum ve bu durumda bile 26,1 milyon piksel çözünürlüğünde görüntüler elde edebiliyorum.”

sabah güneşinin tadını çıkaran kelebek © Petar Sabol | Sony α7R V + FE 70-200mm f/4 Macro G OSS II | 1/25s @ f/10, ISO 100

“Doğanın güzelliğini göstermek istiyorum. Doğayı ne kadar dikkatle izlersek onu koruma isteğimiz de o kadar fazla olacaktır. Çalışmalarımla vermeyi amaçladığım en önemli mesaj bu,” diyen Petar, 70-200mm f/4 Macro G OSS II lens ve Alpha 7R V’de kullanılan teknoloji sayesinde gerçekten istediği fotoğrafları çekme olanağı elde ediyor.

“Lensi kullanmak son derece keyifli,” diyen Petar son olarak şu yorumda bulunuyor: “Performansından etkilendim ancak fotoğrafını çektiğim nesnelere her zaman hayranlık duymam ve daima bu nesnelerin yeni detaylarını keşfetmem nedeniyle bu lensi kullanmaktan ayrı bir keyif alıyorum.”

Öne çıkan ürünler

Petar Sabol

Petar Sabol | Croatia

“Ne kadar uzun sürerse sürsün ve ne kadar çaba gerekirse gereksin, her zaman fotoğraflarımın daha iyi görünmesi için uğraşırım”

İlgili hikâyeler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz