havaya sıçrayan kız

Rakiplerin Arasından Sıyrılmak

Tolis Fragoudis

Tolis Fragoudis şöyle diyor: “Ben sporcu değilim ve Pamela kadar yetenekli olmadığım da kesin ama bu projenin birçok anında, hem kendi sınırlarımı hem de Sony Alpha 7S III’ün sınırlarını zorladığımı hissettim.”

Viyana’nın ortasında çekim yapan Tolis ve Pamela, bir planla işe başlamış ama çekimdeki çeşitli sınırlamalar nedeniyle çiftin bu planı bir kenara atıp doğaçlama yapması gerekmiş. Tolis şu sözlerle açıklıyor: “Projenin tamamı, kendiliğinden gelişen bir şey haline geldi ve sonuçta sanki ben de parkur yapıyormuşum gibi hissettim, tek farkı benim önümdeki engellerin duvarlar ve banklar değil, film yapımıyla ilgili engeller olmasıydı.”

Ancak çabucak adapte olma gerekliliği aslında filmin açılış sekansını belirlemeye yardımcı olmuş ve Tolis’in en beğendiği çekimlerden bazılarının ortaya çıkmasına ve Alpha 7S III ile önceden alıştırma yapmasına yol açmış. “Bildiği o birkaç yerde çekim yapamadığımız için, Pamela antrenman salonuna gitmemizi önerdi. Aslında hep dışarıda olmak istiyorduk ama ‘tamam, öyle yapalım,’ diye düşündüm. Sonuçta çok iyi bir karar olduğunu ve sonraki dış çekimlerle güzel bir kontrast yarattığını gördük.”

beton sütunların önünde duran kadın sporcu

© Tolis Fragoudis | Sony α7S III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/200s @ f/2.8, ISO 200

Tolis, daha akıcı bir görünüm için Alpha 7S III’ün gövde içi görüntü sabitlemesini kullanarak iç çekimlerin hepsini elde yapmış. “Hareketlerini takip etmek için biraz manuel netleme, biraz otomatik netleme kullandım,” diye açıklıyor, “ve yeni nesne takipli AF, inanılmayacak kadar etkileyici olmakla birlikte kullanımı da çok kolaydı.”

“Sadece dokunmatik ekranda takip etmek istediğiniz alana dokunarak fotoğraf makinesinin takip etmesini sağlayabilmek gerçekten muhteşem,” diye devam ediyor. “Bir keresinde, Pamela ahşap bir platformun kenarına tutunmak için sıçradığında, AF’yi elini takip edecek şekilde ayarladım ve makine aynen öyle yaptı. İşin karmaşıklığını düşününce çok şaşırtıcı. Takip edilen sadece güçlü bir renk veya ton değil, karede hareket ederken şekli ve açısı değişen bir nesne. Nasıl çalıştığını bilmiyorum. Sadece çalıştığına seviniyorum!”

beton iskele babalarında sıçrayan kadın sporcu

© Tolis Fragoudis | Sony α7S III + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/2000s @ f/2.8, ISO 200

Tolis, zaman zaman elde çekimden fotoğraf makinesini gimbale monte ederek çekim yapmaya geçmiş, özellikle de Pamela’yı bir arabadan takip ederken veya onun peşinden koşarken.

Tabii ki her gimbalin kaldırabileceği bir maksimum yük var,” diyor, “ama Alpha 7S III o kadar hafif ki bu konuda çok destek oluyor. Projenin çoğunda FE 35mm f/1.4 ZA ve FE 24mm f/1.4 GM lens gibi kompakt geniş açılı lensler de kullandım; kısmen spor yapan nesnelere yakınken iyi oldukları için, kısmen de geniş lensler lens titremesini gösterip daha akıcı bir görüntü sağladığı için. Bu, çok fazla titremenin Pamela’nın hareketlerine gösterilen dikkati dağıtmamasını istediğimiz için önemliydi.”

Tolis fotoğraf makinesinin ağır çekim modlarına geçtiğinde bu hareket kusursuz bir şekilde gösteriliyor. “Fotoğraf makinesi ilk duyurulduğunda, birçok kişi gibi şaşırmıştım,” diye açıklıyor, “60 fps’te 4K olmasını bekliyordum ama Sony bize 120 fps verdi ki bunun inanılmaz bir şey olduğunu söylemem lazım. Yaklaşık beş kat yavaşlatabiliyorsunuz, bu da post prodüksiyonda çok işe yarıyor. Ama filmimdeki ana konu, Pamela’nın hareketlerinin karmaşıklığını ve zarafetini ortaya koyuşuydu,” diye devam ediyor. “Böyle sporcular o kadar hızlı ki insanlar yapılan inanılmaz şeyleri ancak yavaşlatınca anlayabiliyor.”

havada ters duran kadın sporcu

© Tolis Fragoudis | Sony α7S III + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/640s @ f/4.0, ISO 12800

Tolis’in en çok zevk aldığı çekimlerden biri gün batımındaki bir çatı sahnesi olmuş. “Buraya tam güneş batarken vardık,” diye açıklıyor, “ama yine de kırmızı, sarı ve turuncu tonlarla dolu bu muhteşem gökyüzüyle karşılaştık. Gökyüzünün parlaklığı Pamela’yı arkadan aydınlatıyordu ama Alpha 7S III’ün yeni S Log 3 profiliyle, silüet elde etmeden pozlama yapabildim. Bu profil, Pamela’nın şeklinde veya gökyüzünde herhangi bir ayrıntıyı kaybetmeden, post prodüksiyonda ihtiyacımız olan tüm verileri bize verdi. Bu, daha önce başarabildiğim bir şey değildi.”

Peki son süratte tamamlanan bu projede, yüksek enerjili bu çekimden Tolis’in aklında kalan ne olmuş? “Fotoğraf makinesinin neredeyse tamamı yeni bir deneyimdi ve her şey mükemmel işledi,” diyor, “yeni düğme yerleşiminden özelleştirilebilen girişlere kadar. ISO ve otomatik netleme gibi tüm teknik başarılarıyla, makineyi kullandıkça yanıma özel bir video kamera alma ihtiyacımın azaldığını hissediyorum.” Ancak Tolis kiti ne kadar etkileyici bulursa bulsun, hayranlık duyduğu esas unsur Pamela olmuş. “Fotoğraf makinesinin üstesinden geldiği tüm teknik zorluklara rağmen, asıl önemli olan lensin önünde olanlar. Bu muhteşem sporcuyla çalıştığım için çok şanslıyım. Tıpkı fotoğraf makinem gibi, o da temposunu bozmadan her engeli aştı ve bunu görmek muhteşemdi.”

Öne çıkan ürünler

Tolis Fragoudis

Tolis Fragoudis | Switzerland

“Tek amacım, hayatımı tüm potansiyeliyle yaşamak”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz