denize bakan uçurumun tepesinde iki figür

Dış Sınırlar

Gábor Nagy

Seyahat uzmanı Gábor Nagy, “Gün batımlarını çekmeyi pek sevmiyorum,” diye itiraf ediyor, “ve açık mavi havaları da sevmiyorum. Böyle koşulları herkes gibi ben de güzel buluyorum ama kaydetmek istediklerim bunlar değil.”

Şöyle açıklıyor: “İstediğim görüntüler, yağmur, kar yağarken veya sisli havalarda ya da bir dağın sarp geçidinde 2000 metre yükseklikte, doğa şartlarıyla mücadele ederken ortaya çıkıyor. Bence, bu durumlarda hâlâ fotoğraf makinenizi çıkarıp çekim yapmaya cesaretiniz varsa en tatmin edici anları buluyorsunuz. Tabii ki bunun için doğru fotoğraf makinesine ihtiyacınız var.”

bulutların arasından yükselen dağın zirvesi

© Gábor Nagy | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.0, ISO 100

Gábor’un çalıştığı kreatif ajanstaki günlük işinin yanı sıra fotoğrafçılık yaklaşımı, ikinci bir kariyer yapmasını, görüntüleriyle seyahat acentelerine ve turist merkezlerine hizmet vermesini ve Instagram’da farklı dünya görüşünü paylaşan neredeyse 50.000 takipçi toplamasını sağladı. “Hedef kitlem, bu tip ekstrem manzaraları seviyor,” diye açıklıyor, “ama Dolomitler, Avusturya Alpleri ve Slovakya’daki Tatra Dağları gibi yerlerde yürüyüş ve tırmanış yapmayı her zaman sevmiş olsam da yanımda fotoğraf makinesi taşımaya daha beş yıl önce başladım.”

sörf tahtasındaki adam kıyıya yaklaşıyor

© Gábor Nagy | Sony α1 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/1600s @ f/5.6, ISO 500

Gábor’u yeni Sony Alpha 1’iyle fotoğraf ve video çekme imkanı bulduğu Madeira’ya getiren de bu doğa hasreti olmuş. “Bu geziden en sevdiğim fotoğrafların bazılarını Fanal Ormanı’ndaki gece çekimlerinde yakaladım,” diye açıklıyor. “Bir dağ platosunda antik bir defne ağacı topluluğu, çarpık dallardan oluşan, gerçeküstü bir masal manzarası gibi. Burası, fotoğrafçılar için popüler bir yer, dolayısıyla her zamanki gibi farklı bir şey yapmak istedim.”

gece vakti bir ağacın etrafında ışık izleri

© Gábor Nagy | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 30s @ f/4.0, ISO 1000

“Ormana karanlık çökmeden birkaç saat önce vardım,” diye devam ediyor, “iyi bir kompozisyon buldum ve gece olana kadar bekledim. Ağaçların altına RGB ışıkları koyup fotoğraf makinemi tripoda yerleştirdim, böylece her şey bir çekimde halloldu. Esas zorluk, yaprakların ve dalların bulanık olmaması için, ağaçları rüzgar altında hareketsiz tutacak bir deklanşör hızı bulmaktı. Neyse ki Alpha 1’in yüksek ISO performansı sayesinde, yeterince yüksek bir deklanşör hızı için hassasiyeti 6400’e kadar çıkarabildim ve yine de muhteşem, gürültüsüz sonuçlar alabildim.”

Geceleri ve her türlü havada çekim yaparken, Alpha 1’in hava koşullarına dayanıklılığı ve kullanımı da Gábor’u etkilemiş. “Alpha 1 benim ruh eşim çünkü sağanak yağmur altında, tozun ve karın içinde çekim yapabiliyor ve yine de fotoğraf makinesinin tüm güzelliklerinden keyif alabiliyorum,” diyor. “Büyük kolunu da çok sevdim. Daha önce Alpha 7R III ile çalışıyordum, o da çok iyi bir fotoğraf makinesiydi ama bütün gün FE 24-70mm GM veya FE 100-400mm GM gibi büyük bir lensle çekim yaptığımda, bu çok daha rahat oluyor. Düğmelerin verdiği his de bana daha duyarlıymış gibi geliyor ki bu da ıslak ve soğuk koşullarda çalışırken çok önemli.”

gece vakti ışıklı bir ağacın yanında duran biri

© Gábor Nagy | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 6s @ f/4.0, ISO 6400

Alpha 1’de fotoğraf makinesini kapattığınızda, deklanşörü kapatıp sensörü koruyan akıllı bir işlev de var; Gábor bu özelliği çok beğenmiş, nedenini ise şöyle açıklıyor: “Rüzgarlı, tozlu ve yağmurlu ortamlarda lens değiştirirken sürekli sensörü temizleme mecburiyetinden kurtuldum!”

İşine devam edip yeni yaratıcılık yollarının yanı sıra fiziksel mücadeleler de bulan Gábor, artık seyahatle ilgilenen müşterileri için videolara öncelik veriyor; Alpha 1 de hibrit yaratıcıların bu gereksinimini karşılamak ve ötesine geçmek üzere tasarlandı. “Sadece gövdedeki bir kadranı oynatarak 8k videodan 50 megapikselde 30 fps fotoğraflara geçebilmem, benim açımdan çığır açıcı bir şey,” diye açıklıyor. “Ayrıca 10 bit videodaki dinamik aralık da muazzam, bunun sayesinde aşırı pozlanmış gökyüzündeki ve diğer alanlardaki bir sürü ayrıntıyı geri getirebildim.”

uzanmış bir elden yiyecek almak üzere olan bir kuş

Gábor Nagy | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/2000s @ f/2.8, ISO 125

Gábor, “Ama en kullanışlı bulduğum şey,” diyor, “video çekerken 8K anlık çekimler yapabilmek ve dosyada istediğim kaliteyi her yönüyle bulabildiğim için, bunları istediğim kadar düzenleyebilmek. Uçurumun tepesinde, yaklaşık 4 km mesafeden kadrajlanmış, iletişim kurmak için telsiz kullanarak FE 100-400mm GM ile çekilmiş bir fotoğrafım var. Bu fotoğraf, kayıtla birlikte çekildi ve muhteşem görünüyor.”

 

https://gabornagy.net/

denizin üzerindeki bulutun arasından sızan güneş ışığı

© Gábor Nagy | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/2.8, ISO 100

Öne çıkan ürünler

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz