Çekim ipuçları > Sahneyi Küçük Öğelere Bırakın

    Seviye: Başlangıç

    9. DERSSahneyi Küçük Öğelere Bırakın

    Odak uzaklığı: 30 mm / F değeri: 7,1 / Enstantane: 1/125 sn.

    Küçük öğelerin özelliklerini, sadeliklerini veya şirinliklerini öne çıkarmak için öğelere doğru şekilde odaklama yapmak ve fotoğrafın baş rolü olmalarını sağlamak önemlidir. Bu bölümde, temel olarak dikkat çekici öğelerin çekimi ve masa üstü fotoğrafçılıkla ilgili bazı çekim teknikleri anlatılmaktadır.
    Çekime başlamadan önce fotoğraf makinenizi P moduna alın.

    Temel kural: Yakınlaşın ve telefoto çekim yapın

    Ana konu olarak küçük öğeleri çekerken, arka planları odak dışı bırakarak konuyu ön plana çıkarın.
    Konuyu yakından çekmek ve diğer alanları odak dışı bırakmak için temel kurallar şunlardır: "Konuya olabildiğince yakınlaşma" ve "Zum lensin telefoto tarafında (daha yüksek odak uzaklıklarıyla) çekim yapma". Bu kurallar, "1. İnsanları Ön Plana Çıkararak Etkileyici Portreler Çekme," "8. Mikro Dünyanın Fotoğraflarını Çekme" gibi bölümlerde de tavsiye edilmektedir. Bununla birlikte, kadrajın tamamını konuyla doldurmak, küçük öğenin özelliklerinin yansıtılmasını olumsuz etkileyebilir. Bu gibi durumlarda, fotoğraf makinesini konudan yavaş yavaş uzaklaştırarak art arda birkaç fotoğraf çekin.

    Bu fotoğraf, NEX-F3 zum lens kitiyle birlikte gelen zum lens "SEL1855" ile çekilmiştir. Arka planı odak dışı bırakmak için odak uzaklığı telefoto tarafında 55 mm'ye ayarlandı. Küçük öğeye odaklanarak ve konu ile aynı seviyeden çekim yapılarak öğenin ön plana çıkarılması ve arka planın odak dışı bırakılması sağlandı.
    Küçük öğelerin çekiminde, makro lensler de kullanışlıdır. Makro lensler, diğer lenslere göre konuya çok daha fazla yaklaşmanızı sağlar. Böylece yüzük, kolye ve küpe gibi küçük mücevheratın yakın çekimlerini yapabilirsiniz.

    Lens: SEL1855 / Odak uzaklığı: 55 mm / F değeri: 5,6 / Enstantane: 1/100 sn.

    Bu kolye, makro lensle çekilmiştir.
    Makro lensler, yakın çekimlere imkan tanımasının yanı sıra, fotoğrafçının konuya mümkün olduğunca yakınlaşmasını da sağlayarak önemli bir avantaj sunar. Makro lens kullanarak masa veya küçük bir oda gibi küçük alanlarda bile açıyı, kompozisyonu ve konunun boyutunu belirleme esnekliğine sahip olursunuz.

    Lens: SAL100M28 / Odak uzaklığı: 100 mm / F değeri: 7,1 / Enstantane: 1/13 sn.

    Kompozisyonu Planlama

    Deklanşöre basıp bırakmadan önce kompozisyona dikkat edin.
    Fotoğrafçılığa yeni başlayanlar kompozisyona dikkat etmeden deklanşöre bastıklarında, konu genellikle kadrajın ortasında yer alır. Böyle bir kompozisyonda konunun gücü ve teması açıkça ifade edilmiş olur. Ancak küçük öğeleri çekerken, fotoğraf açısından sanatsal ifade ve ritim duygusu için alanın kullanılması zor olabilir.
    Küçük öğeleri çekmek için "Üçte Bir Kuralı"na uygun bir kompozisyon veya çapraz kompozisyon tavsiye edilir.

    Odak uzaklığı: 100 mm / F değeri: 2,8 / Enstantane: 1/60 sn. "Üçte Bir Kuralı"na uygun kompozisyon

    Yukarıda "Üçte Bir Kuralı"na uygun bir kompozisyon örneği verilmiştir. "Üçte Bir Kuralı"na uygun kompozisyonda kadraj 9 parçaya (3 yatay x 3 dikey) bölünür. Ana konu, kadrajı bölen çizgilerin kesişme noktalarına yerleştirilir. Yukarıdaki örnekte, ana konu olan küçük öğe, sağ üst kesişim noktasına yerleştirilmiştir. Fotoğraf, ana konunun bu konumda bulunması ve açık alandaki kumaşın deseniyle oluşturulan mükemmel denge sayesinde daha kararlı bir görünüm kazanmıştır. Ancak, tüm çekimler için "Üçte Bir Kuralı"na uygun kompozisyon kullanırsanız fotoğraflarınız monoton bir hal alabilir. Bu kompozisyon seçeneğinin, kompozisyon belirleyemediğinizde yalnızca referans olarak kullanılması tavsiye edilir.

    Odak uzaklığı: 30 mm / F değeri: 3,5 / Enstantane: 1/20 sn. Çapraz kompozisyon

    Küçük öğeleri çekmek için önerilen bir başka kompozisyon türü de çapraz kompozisyondur. Yukarıdaki fotoğrafta olduğu gibi, aynı öğeler veya desenler art arda sıralanmışsa ya da çizgili desen varsa bu kompozisyonu elde etmek için öğeleri kadrajın içine çapraz olarak yerleştirin.
    Çapraz kompozisyon bir ritim hissi katar ve fotoğrafa bakan kişinin sahnenin kadrajın ötesine nasıl uzandığını hayal edebilmesini sağlar.

    Çapraz kompozisyon
    Odak uzaklığı: 18 mm / F değeri: 3,5 / Enstantane: 1/400 sn.

    Bu fotoğraf da bir çapraz kompozisyon örneğidir. Renkli makaronlar, kadraj içinde bir ritim oluşturacak şekilde düzenlenmiştir.
    Böylece, çapraz kompozisyon ritim ve perspektif oluşturur fakat aynı zamanda dengesiz ve rahatsız edici bir izlenim de verebilir. Yalnızca bir kompozisyona bağlı kalmak yerine farklı kompozisyonları deneyin. Makaron örneğinde, doğrudan makaronların üzerinden yapılacak çekimle ilginç bir fotoğraf elde edilebilir.

    Makro lensleri deneme

    Sık sık küçük öğe veya çiçek fotoğrafı çekiyorsanız makro lens kullanımı fotoğrafik ifade gücünüze önemli bir katkı sağlayacaktır. İlk kez makro lens deniyorsanız E-mount için "SEL30M35" modeli önerilir. Bu lensler, kullanışlı bir görüş açısına sahiptir ve mükemmel fiyat - performans oranı sunar.

    Odak uzaklığı: 90 mm / F değeri: 3,5 / Enstantane: 1/3 sn.

    Dahili görüntü sabitleme özelliğine sahip ilk E mount orta telefoto makro lens, olağanüstü G Lens kalitesini sunuyor: 1:1 büyütmeye kadar etkileyici çözünürlük ve elde çekim yaparken bile gerektiğinde güzel arka plan bokeh efektleri elde edin. Hareketli netleme mekanizması, tüm netleme mesafelerinde tutarlı bir şekilde üstün optik performansın elde edilmesini sağlar.

    F değeri: 2,8 / Enstantane: 1/200 sn.

    Full frame sensörlere yönelik bu çok yönlü 50 mm "normal" makro prime lens, günlük fotoğrafların yanı sıra etkileyici 1:1 makro fotoğraflar çekmek için de idealdir. Normal görüş açısı, daha fazla yaratıcı özgürlük sağlamak için arka plan unsurlarını dahil etmeyi mümkün kılarken konuya 16 cm'ye kadar yaklaşabilirsiniz. Kolay ve verimli yakın çekim için kontroller ve çalışma şekli optimize edilmiştir.

    Odak uzaklığı: 30 mm / F değeri: 3,5 / Enstantane: 1/60 sn.

    Bu lens kompakt, hafif gövdesiyle çok yönlü, yüksek performanslı makro özellikleri sunar. 1:1 büyütme oranına sahip bu gerçek makro lens, küçük nesnelerin ve ayrıntıların mükemmel çözünürlük ve kontrastla işlenmesine olanak tanıyan 2,4 cm minimum çalışma mesafesine sahiptir.