Makale Kimliği : S700026900 / Son Değiştirilme Tarihi : 12.07.2018

Tabletim kablosuz ağıma bağlanmıyor

Bu Makalede Yer Alan Geçerli Ürünler ve Kategoriler

Tabletim kablosuz ağıma bağlanmıyor

Eğer Sony Tabletiniz kablosuz ağınıza bağlanmıyorsa, lütfen aşağıdaki talimatları takip ediniz. 

  1. Tabletinizdeki kablosuz ağ kurulumunu kontrol edin
    Not: Bu yazı kablosuz ağ isminin, şifresinin ve güvenlik tipinin bilindiğini, ağın sorunsuz bir şekilde çalıştığını varsaymaktadır.  Akıllı telefon veya dizüstü bilgisayar gibi diğer cihazların ağınıza bağlanabiliyor olması gerekmektedir. Kablosuz ağ bilgilerinizin daha sonra kullanılabilmesi amacıyla yazılı olarak tutulması tavsiye edilmektedir.
    1. Ana ekranda; ST uygulamalar düğmesine Apps'e (Uygulamalar) ve ardından WiFi-Checker'a (WiFi-Kontrolü) tıklayın.
    2. Test'e tıklayın ve ekranda görüntülenen talimatları takip edin.
      [Resim: Wi-Fi Kontrolü]
    3. Sorunu çözümlemek için çoklu test işlemleri ve sorun giderme adımlar gerekebilmektedir.
      Eğer önerilen sorun giderme adımlarında herhangi bir değişiklik yoksa ve sorun çözümlenmemişse lütfen sıradaki adıma geçin.
  2. Tablet ile olan bağlantıyı yönlendiriciye yakınken kontrol edin
    Not: Duvar, kat, kapı ve teçhizat gibi engeller ve aradaki mesafe kablosuz bağlantıları etkilemektedir. Diğer kablosuz ağlar, özellikle de aynı kanalları kullanırken sizin kablosuz bağlantınızı bağlantınızı bozabilmektedir. 
    1. Eğer tablet, yönlendiricinize yakınken kablosuz ağınıza bağlanırsa; fakat uzaktayken bağlanmıyorsa çözüm tablet tarafında olmayacağı için bu makalenin içeriğinin dışındadır. Diğer kablosuz kanallar kullanılarak test edilmesi, yönlendirici anteninin montesinin ve konumunun doğrulanması önerilmektedir. Daha fazla bilgi için lütfen yönlendiricinizin kullanım kılavuzuna başvurun.
    2. Eğer tabletiniz yönlendiricinizin yanındayken hala bağlanmıyorsa diğer adıma geçin.
  3. Yönlendiricinizin MAC-adres filtrelemesi kullanıp kullanmadığını kontrol edin
    Not: Erişime izin vermek ya da engellemek için MAC adres filtrelemesi ağ bağdaştırıcısının donanım adresini kullanmaktadır. Bu, yönlendiricinizin yapılandırma panelinde ayarlıdır.
    1. Eğer daha öce diğer kablosuz ağlar eklemişseniz veya arkadaşlarınızın yönlendirici yapılandırmasında değişiklik yapmadan kablosuz ağınıza bağlanmasına izin verdiyseniz, MAC adres filtrelemesinin kullanılmadığını varsayabiliriz, adım D'ye geçiniz.
    2. Eğer emin değilseniz, lütfen yönlendiricinizin kullanım kılavuzuna başvurun ve orada verilen bilgileri ya MAC adres filtrelemesinin kullanılmadığını, devreden çıkarıldığını doğrulamak için veya tableti izin verilen cihazlar listesine eklemek için kullanın.  Tabletin MAC adresini bulmak için; Apps'e (Uygulamalar), Settings'e (Ayarlar), About tablet'e (Tablet hakkında) ve ardından Status'e (Durum) tıklayın. Bir açılır pencere belirecektir, Wi-Fi MAC adresini görmek için aşağıya kaydırın.
  4. Sony Tabletinizin mevcut Sistem Güncellemesini kullanıp kullanmadığını kontrol edin.
    1. Apps'e (Uygulamalar), Settings'e (Ayarlar) ve ardından About tablete (Tablet hakkında) tıklayın.
    2. Eğer Android sürüm 3.2.1 (veya daha yukarısı) yüklenmişse aşağıdaki adım E'ye geçin.
    3. Eğer tabletiniz daha eski bir sürüm kullanıyorsa lütfen mevcut sürüme güncelleyin.
      Notlar: 
      • Güncelleme talimatları web sitesindeki modelinizin güncelleme sekmesinde belirtilmiştir.
      • Eğer kablosuz ağınıza olan bağlantı yönlendiriciye yakın olduğunuzda dahi güvenilir şekilde çalışmıyorsa, lütfen güncellemeyi gerçekleştirmek için başka bir yerdeki ağı kullanın.
  5. Wİ-Fi modülünü sıfırlayın
    1. Ana ekranda Apps'e (Uygulamalar), tıklayın ardından Settings'e sonra Wireless & networks'e (Kablosuz ağlar).
    2. Wi-Fi'yi devreden çıkarmak için Wi-Fi'ye tıklayın.
      Not: Yeşil bir onay işareti Wi-Fi'nin etkinleştirildiğini gösterir.
      S Serileri Ayarları Wi-Fi kapalı
    3. Güç düğmesine açılır pencere görüntülenene kadar basın ve basılı tutun, TAMAM'a tıklayın.
      S Serileri güç düğmesi
    4. Tablet kapanana kadar bekleyin, ardından güç düğmesine yeniden basın.
    5. Tablet açıldığı zaman Apps'e (Uygulamalar), Settings'e (Ayarlar) ve ardından Wireless & networks'e (Kablosuz ağlar) tekrar tıklayın.
    6. Wi-Fi'yi etkinleştirmek için Wi-Fi'ye tıklayın..
    7. Eğer tabletiniz hala kablosuz ağınıza bağlanmıyorsa diğer adıma geçin.
  6. Tableti sıfırlayın
    1. Tabletiniz hala açıkken, reset (sıfırla) düğmesine düzleştirilmiş bir ataç ile dikkatlice basın.
      Not: Sıfırlama düğmesine zarar gelmesini önlemek için iğne, pim veya tükenmez kalem kullanmayın.
      S Serileri sıfırlama düğmesi
    2. Güç düğmesine basın ve tablet yeniden başlayana kadar bekleyin.
    3. Eğer tabletiniz hala kablosuz ağınıza bağlanmıyorsa diğer adıma geçin.
  7. Fabrika ayarlarına sıfırlayın
    Not: bir fabrika ayarlarına sıfırlama bütün uygulamaları ve onların verilerini, kablosuz ağ ayarlarınız da dahil olmak üzere, Google ve e-posta hesap bilgileriyle tarayıcı yer imlerini silmektedir. Uygulamalarınızı fabrika ayarlarına sıfırladıktan sonra Android marketten yeniden yükleyebilirsiniz.
    1. Ana ekranda Apps'e (Uygulamalar), tıklayın ardından Settings'e sonra Privacy'ye(Gizlilik).
    2. Factory data reset'e (Fabrika verilerine sıfırlama) tıklayın.
      S Serileri Settings (Ayarları) Privacy Factory data reset (Gizliliği Fabrika verilerine sıfırlama)
    3. Müzik ve fotoğraflar gibi verileri de silmek istemiyorsanız USB Depoyu Sil'i işaretlemeyin.
    4. Devam etmek için Reset tablet'e (Tableti sıfırla) tıklayın.
    5. Verilerin silineceğinin farkında olduğunuzu onaylamak için Erase everything'e (Her şeyi sil) tıklayın.
    6. Bir kaç saniye sonra tablet otomatik olarak kapanacaktır.
    7. Kablosuz ağ yapılandırması da dahil olmak üzerebaşlangıç sihirbazını takip edin.
    8. Tabletinizin şimdi kablosuz ağınıza bağlanıp bağlanmadığını test edin.
    9. Eğer sorun çözülmezse, tamir gerekiyor olabilir.
      Lütfen bizimle iletişime geçmek için bu sayfadaki iletişim seçeneğini kullanın.