Makale Kimliği : SX0676B3 / Son Değiştirilme Tarihi : 07.12.2017

Yazılım onarım işleminde verilerim silinir mi?

    Xperia™ Companion programını kullanarak telefon / tablete yazılım onarım işlemi yapıldığında, Xperia™ cihazın dahili depose silinir ve üzerine yazılım yüklenir. Harici bellek (SD) kartında depolanan fotoğraf, video, müzik dosyası ve belgeler, yazılım onarım işleminden etkilenmez ve silinmez.
    Eğer mümkünse, dahili bellekte depolanan fotoğraf, video ve diğer şahsi verilerin harici bir ortama, örneğin (bulut gibi) online server’lara verileri yedekleyen online yedekleme hizmetlerine, yedeklenmesi önerilir. Bu işlem Ayarlar > Sistem > Yedekleme ve Xperia™ Yedekleme & geri yükleme (Android™ 8.0) veya Ayarlar > Yedekle & sıfırla (diğer Android™ sürümleri) üzerinden yapılabilir. Bunun haricinde, Xperia™ Companion programını kullanarak bilgisayara da yedekleme yapılabilir.
    Yazılım onarım işlemini yapmak için Xperia™ Companion programının kullanılması gerekir.
    Eğer halihazırda indirilmemişse, Xperia™ Companion programını http://support.sonymobile.com/global-en/xperia-companion/ adresinden indirerek bilgisayara kurun.
    Dahili bellekte depolanmış ise aşağıda listelenen veri türleri yazılım onarım sonrasında silinecektir:
    • Kayıtlar
    • Takvim
    • Notlar
    • Mesajlar (SMS, MMS veya e-postadan gönderilen)
    • Uygulamalar ve oyun skorları da dahil uygulama verileri
    • Ayarlar
    • Yer imleri
    • Fotoğraflar
    • Videolar
    • Müzik
    Not! Yazılım onarım işlemi yapılmadan önce, cihaz içerisine öncesinde girilen Google™ hesabının kullanıcı adı ve şifresinin bilindiğinden emin olunmalıdır. Cihazın güvenlik ayarlarına bağlı olarak, olası bir yazılım onarım işlemi sonrasında cihazın tekrar açılıp kullanılabilmesi için, Google™ hesabının kullanıcı adı ve şifresinin girilmesi gerekir. Bu bilgiler eğer hatırlanmıyorsa, kullanıcının cihazı açması mümkün olmayacaktır.

    İpucu: Google™ hesabının kullanıcı adı ve şifresi hatırlanmıyorsa, https://www.google.com/accounts/recovery/?hl=tr adresindeki Google Hesap Kurtarma sayfasından kurtarılabilir. Cihazın buna rağmen tekrar açılamaması halinde, bizimle iletişime geçin. Xperia™ X serisi, Xperia™ Z5 serisi, Xperia™ L1 veya Xperia™ E5 telefonlarda; Google™ hesabı için, öncekinden farklı yeni bir kullanıcı adı ve şifre alınmışsa, bu kullanıcı adı veya şifre, cihazı açmak veya cihaza giriş yapmak için 24 (yirmi dört) saat süreliğine kullanılamaz.