Makale Kimliği : SX4696B3 / Son Değiştirilme Tarihi : 24.09.2020

Ekran kilidimi açamıyorum (Android sürüm 5.0 ve üzeri)

    Ekran kilidi PIN kodunuzu, parolanızı veya deseninizi unuttuysanız, bunu sıfırlamanız mümkün olabilir. Ancak sıfırlama yöntemlerinden bazıları ile ekran kilidi sıfırlama sırasında cihazda depolanan tüm içeriği kaybedeceğinizi unutmayın.
    Not! Bu makalede açıklanan eylemlerden herhangi birini gerçekleştirmeden önce, Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını bildiğinizden emin olun. Güvenlik ayarlarınıza bağlı olarak Xperia™ cihazınız sıfırlama veya onarım işleminden sonra kilitlenebilir. Ardından, cihazı kullanmak için Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını girmeniz gerekir. Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını hatırlamıyorsanız, cihazın kilidini kendiniz açamazsınız. Ancak https://accounts.google.com/signin/recovery?hl=tr adresindeki Google Hesap Kurtarma sayfasını kullanarak Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını kurtarabilirsiniz. Yine de cihazınızı yeniden aktifleştiremiyorsanız, bize ulaşın. For the Xperia™ X serisi, Xperia™ L1, Xperia™ E5 and the Xperia™ Z serisi (Android™ 5.1 ve üzeri) Dual cihazlarda, yeni bir Google™ kullanıcı adı veya parolası aldığınızda, bu bilgileri 24 saat boyunca oturum açma ve cihazınızı kurtarma için kullanamayacağınızı unutmayın.

    Ekran kilidinizi sıfırlamak için şu yöntemlerden birini kullanın:

    A. Xperia™ cihazınızı sıfırlamak için Cihazımı Bul özelliğini kullanma – Xperia™ cihazının dahili belleğindeki ve harici SD karttaki tüm içeriği silen bir sıfırlama işlemi mümkündür. Bazı durumlarda SD karttaki içeriğin silinmeyebileceğini unutmayın.
    B. Xperia™ cihazınızı sıfırlamak için Telefonu/tableti onar özelliğini kullanma – Xperia™ cihazının dahili belleğindeki ve harici SD karttaki tüm içeriği silen bir sıfırlama işlemi mümkündür. Xperia™ cihazınızdaki hiçbir içerik saklanmaz. Harici SD karttaki içerik silinmez.

    A. Xperia™ cihazınızı sıfırlamak için Cihazımı Bul özelliğini kullanma

    Not! Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını bildiğinizden emin olun. Sıfırladıktan sonra Xperia™ cihazınızı başlatmak için bunları kullanmanız gerekebilir.
    Bu sıfırlama yöntemi, Xperia™ cihazınızda Android Cihaz Yöneticisi'ni daha önce etkinleştirmenizi gerektirir. Xperia™ cihazı aktif bir İnternet bağlantısına da sahip olmalıdır (Wi-Fi® veya mobil ağ). Bu yöntemi seçtiğinizde tam fabrika verilerine sıfırlama gerçekleşir. Xperia™ cihazınızdaki tüm içerik silinir. Bazı durumlarda, SD karttaki içerik Android Cihaz Yöneticisi sıfırlama işlemi sırasında silinmeyebilir.
    SD kartınız şifreli değilse içeriğinin silinmesini önlemek için sıfırlama işlemini gerçekleştirmeden önce kartı çıkarabilirsiniz. Xperia™ cihazınızı kurumsal ortamda kullanıyorsanız, BT bölümünüz cihazınızdaki SD kartı şifrelemeyi zorunlu kılabilir. Bu durumda, SD kart içeriği silinir veya önceden kartı çıkarsanız bile sıfırlama işlemini gerçekleştirirken kart okunamaz hale gelir.

    Xperia™ cihazınızı sıfırlamak için Cihazımı Bul özelliğini kullanma

    1. SD kartınız şifreli değilse veya kurumsal ortamda kullanılıyorsa sıfırlama işlemini gerçekleştirmeden önce kartı çıkarın. SD kartı çıkarmadan önce Xperia™ cihazını kapatın. SD kartı çıkardıktan sonra cihazı tekrar açın.
    2. Bir bilgisayarda veya mobil tarayıcıda https://www.google.com/android/find adresine gidin.
    3. Daha önce cihazınıza eklediğiniz Google Hesabı ile oturum açın.
    4. Birden fazla cihazınız varsa kilitlediğiniz cihazın adının yanındaki oku seçin.
    5. Sil öğesini seçin. Bu eylemin tüm verilerinizi örneğin uygulamalarınızı, fotoğraflarınızı ve müziklerinizi kalıcı olarak sileceğini unutmayın. Cihazınızın içeriğini sildikten sonra, Android Cihaz Yöneticisi artık cihazınızda çalışmaz.
    6. Cihazınızın içeriğini uzaktan sildikten sonra, Google hesabınız ve yeni bir ekran kilidi ile cihazınızı yeniden kurabilirsiniz.

    B. Xperia™ cihazınızı sıfırlamak için Telefonu/tableti onar özelliğini kullanma

    Not! Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını bildiğinizden emin olun. Onarımdan sonra Xperia™ cihazınızı başlatmak için bunları kullanmanız gerekebilir.
    Xperia™ Companion uygulamasındaki Telefonu/tableti onar özelliğini kullanarak ekran kilidinizi sıfırlayabilirsiniz.
    Not! Telefonu/tableti onar özelliği cihazınızdaki yazılımı değiştirir. Cihazınızda depolanan tüm kişisel veriler kaybolur. Harici SD karttaki içerik silinmez. Yazılım onarımı gerçekleştirmeden önce Xperia™ cihazının pil düzeyi en az %80 olmalıdır.

    Xperia™ Companion yazılımını onarmak için

    1. Önceden yüklenmemişse  http://support.sonymobile.com/tr/xperia-companion/  adresinden Xperia™ Companion programını indirin ve bir Windows® yada Mac bilgisayara yükleyin.
    2. Bilgisayar: Xperia™ Companion programını başlatın.
    3. Yazılım onarımı öğesine tıklayın. 
    4. Bir Xperia telefon veya tableti onarmak için burayı tıklayın. öğesine tıklayın ve ekrandaki talimatları izleyin.
    İpucu: Yazılım onarımı öncesi, şayet Xperia cihazınızı kapatamıyorsanız, zorla kapatma yöntemini deneyiniz. Zorla kapatmak için ses artırma ve açma kapama tuşlarına eş zamanlı basılı tututun ve cihaz üç defa titredikten sonra tuşları bırakın.