bir dalda birbirini besleyen 2 kuş

Nasıl Çekim Yapıyorum | Kuş Fotoğrafları

Staffan Widstrand

Sahaya Uyum

Kuşlar ve memeliler insan silüeti görmekten hiç hoşlanmaz. Yatmak, oturmak, bitkilerin arkasına saklanmak veya kamuflaj ağı kullanmak resmini çekeceğiniz varlığa yaklaşmanıza yardımcı olabilir. Unutmayın, burada en önemi kural vahşi yaşama veya çevreye zarar vermemektir. Hiçbir resim hayvanların sağlığından veya refahından daha önemli değildir.

dalda duran 2 renkli kuş © Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/1000s @ f/2.8, ISO 2000

Kameralar ve Set

Şu anda Sony’nin en önemli ürünü olan iki adet Alpha 1 kamera ile çekim yapıyorum. 30 kare/saniyede 50 milyon piksel görüntü yakalayarak Bir Bayağı Doğanın hızına yetişiyor. Daha önce Sony Alpha 9 II ile çekim yapıyordum ki bugün bile zaman zaman kullanıyorum. İki Alpha 1 kameramı birbirine eşit kurdum, bunun için bir kameradaki ayarları SD karta kopyalayıp diğer kameraya yapıştırdım. Ardından çekim yaptığım nesne ve çevreme bağlı olarak her kameraya farklı mercekler taktım.

Havada bir balık için savaşan 2 balıkçıl © Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/5000s @ f/3.5, ISO 800

Özellikle kuşlar olmak üzere her türlü vahşi yaşam fotoğrafı çekmek için en sık FE 600 mm f/4 G Master merceği kullanıyorum. Aslında bunu yanıma almadan evden bile çıkmam. Yüksek çözünürlüklü sensörü ve odaklanma uzunluğu en küçük ayrıntıları bile kolaylıkla yakalamamı sağlıyor; bu özellikle daha küçük kuşları çekerken işe yarıyor.

su üzerinde alçaktan uçan ve mükemmel yansıma oluşturan kuşlar © Staffan Widstrand | Sony α9 II + FE 600mm f/4 GM OSS | 1/1250s @ f/4.0, ISO 4000

Fakat şahin gibi daha büyük kuşları fotoğraflarken bu mercek çektiğim nesnenin kadrajda çok büyük görünmesine neden oluyor. Bu gibi durumlarda son derece net FE 400 mm f/2.8 G Master merceği kullanıyorum; bu mercek aynı zamanda arka planı muhteşem bir biçimde bulanıklaştırıyor ve geniş f/2.8 açıklığı sayesinde düşük ışıkta harika performans gösteriyor. Genel olarak ikinci kameramda daha geniş bir mercek kullanıyorum, bunun en uç örneği FE 12 - 24 mm f/2.8 G Master mercek. Bunu vahşi yaşamda daha az kullanıyorum ancak zaman zaman anlattığım hikâyelerde içerik eklemek adına manzaralarda kullanıyorum; köşeden köşeye net görüntü çekmemi sağlıyor.

pençelerinde balık taşıyan bir kuş © Staffan Widstrand | Sony α9 II + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 800

İki Sony merceği daha seçmem gerekirse bunlar FE 90 mm Macro ve FE 70 - 200 mm f/2.8 G Master mercekler olurdu. Özellikle bu mercek “her işe uygun” yakınlaştırma sağlar ve daha büyük kuşlara çok yakınsam ve görünmemem gerekiyorsa veya bir kuşu çevresindekilerle birlikte fotoğraflamak istiyorsam kullanıyorum. FE 90 mm Macro, ki sanırım kullandığım en net mercek olabilir, her zaman kamera çantamda bulunur. Bunu kuş resmi çekerken çok kullanmam ancak doku ve desenleri çekeceksem ya da makro çekim yapacaksam kullanıyorum.

gagaları açık ve birbirine bakan kırmızı ve siyah kuşlar © Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2500s @ f/2.8, ISO 640

Kamera Ayarları

Sony Alpha 1’in en önemli özelliğinin AF otomatik odaklama izleme olması şaşırtıcı değildir. Kamera nesneyi sürekli takip ederken merceği bir konuma doğrultup odaklanabilmek harika.

Kuşun boyutuna, türüne ve ortamı kontrol edebilmeme bağlı olarak en düşük izleme spot boyutu olan olan Tek Nokta AF özelliğini kullanıyorum. Tanık olduğum aksiyonun bir anda değişebileceğini sezersem ki vahşi yaşam fotoğraflarken bu çok sık yaşanıyor, daha geniş boyutlu izleme noktasına geçerek hiçbir şeyi kaçırmadığımdan emin oluyorum. Ardından örneğin başımın üzerinden uçan kuşlar gibi süper hızlı aksiyonu için Geniş AF ayarında çekiyorum ve kamera kolayca en yakın nesneye odaklanıyor, bu da uçan kuşları fotoğraflamayı kolaylaştırıyor.

uçan heybetli bir mavi kuş © Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2500s @ f/4.5, ISO 800

Ayrıca en dramatik görünen fotoğrafların kuşları Animal EyeAF ile yapılan çekimlerle elde edildiğini düşünüyorum. Sony Alpha 1 ile uçan bir kuşun gözünü bile takip etmek mümkün! Ne kadar iyi çalıştığını anlatamam, sonuçta çekilen fotoğrafların kalitesi ortada.

zengin sarı arka planın önünde beyaz bir kuş © Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/500s @ f/3.2, ISO 800

Arka Planlar

Arka planlar fotoğrafın çok önemli bir kısmıdır. Taşınabilir kamuflaj çadırının içinden çekim yaptığımda arka planın tam olarak istediğim kısmını yakalayabilecek şekilde kendimi konumlandırabiliyorum. Yürürken fotoğraflayacak bir şey arıyorsanız iyi seçilmiş bir konumda beklediğiniz durumdaki kadar kontrollü olamıyorsunuz. Örneğin gökyüzünde özel renkler ya da farklı bir durum yoksa arka plan olarak oldukça sıkıcı görünebiliyor. Bu nedenle arka plan olarak her zaman yeryüzü görünümü yerleştirmeye çalışıyorum.

Bazı konumlar puslu olabiliyor ve bu nedenle ön planda süper güçlü görünmüyor. Parlak renkleri çok seviyorum ve genellikle Bahar ve Yaz mevsimlerinde gece ya da sabahın ilk saatlerinde çekim yapıyorum, bu şekilde renk güçlendirme için mükemmel koşulları yakalamaya çalışıyorum. Bir fotoğrafçı için renkli fotoğraf yakalama isteği oldukça riskli olabilir ancak bulunduğunuz konuma bağlı olarak bu zaman dilimlerinde hem kuşlar hem de ortam çok ilginç oluyor.

Öne çıkan ürünler

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz