bir mağaradaki tuz yatakları

Yer Altını Belgelemek

Massimo Siragusa

İngilizce'de bir kişinin çabasını ve uzmanlığını ifade eden Roma döneminden kalma eski ve meşhur bir deyim vardır: "Worth one's salt" (bir kişinin aldığı tuza -ücrete- layık olması). Massimo Siragusa'nın Sony Alpha 7R IV ile Sicilya'daki oyuklu tuz madenlerini belgelediği son projesi için de tam olarak bu iki şey, yani uzmanlık ve çaba gerekliydi.

bir mağaradaki tuz oluşumu şekilleri

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 24mm f/2.8 G | 15s @ f/22, ISO 400

"Bu madenler Racalmuto, Petralia ve Agrigento olmak üzere üç farklı kasabada yer alıyor," diye açıklayan Massimo şöyle devam ediyor: "Onları adanın zengin manzarasını konu alan daha büyük bir proje kapsamında fotoğraflıyordum. Madenlerden hem gıda hem de endüstriyel kullanım için tuz elde ediliyor ancak bu madenleri asıl inanılmaz kılan, büyüklükleri. Avrupa'nın en büyük madenleri arasında yer alıyorlar."

tuz madenindeki geniş bir tünele bakış

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 5s @ f/20, ISO 400

Massimo'nun bulduklarını belgelemesi de kolay olmadı. Massimo yaşadıklarını şöyle aktarıyor: "Böylesine karmaşık bir ortamda bağımsız hareket etmek imkânsızdı, bu yüzden çalışmalarımda bana bir maden çalışanı eşlik etti. Fotoğraflamak için iyi bir yer gördüğüm her fırsatta durarak 4x4 araçla günde yaklaşık 30 kilometre yol yapıyorduk ve yer seviyesinden yaklaşık 800 metre derinliğe kadar indiğimiz oluyordu."

Massimo bu proje boyunca Sony Alpha 7R IV'ün tasarımı ve yapısının sağladığı avantajlardan övgüyle bahsetti. "Sağlam, hafif ve pek çok farklı duruma uyum sağlayabilen bir fotoğraf makinesi. Farklı durumlara uyumun altını çiziyorum çünkü 800 metre derinlikteki bir tuz madeninden daha farklı bir yer bulamazsınız," diyerek gülüyor Massimo. "Makinenin boyutu ve ağırlığı sayesinde büyük bir tripoda ihtiyacım olmadı, bu sayede daha hızlı ve ekstra yük olmadan çalışabildim. Ayrıca otomatik netleme özelliği karanlıkta madencilerin portrelerini çekerken bile mükemmel bir iş çıkardı."

bir tuz madenindeki vinç operatörü

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 40mm f/2.5 G | 1/50s @ f/5.6, ISO 1600

"Madenler esasen çok aktif oldukları için çekim yapması oldukça zor yerler," diyen fotoğrafçı ekliyor: "Büyük havalandırma sistemleri olmasına rağmen hava tuz tanecikleriyle dolu. Büyük ekskavatörler duvarları kazdıkça o kadar çok toz çıkıyor ki nefes alamıyorsunuz. Sekiz ya da dokuz saatlik bir çalışmanın sonunda tekrar yüzeye çıktığınız için şükrediyorsunuz. Aşağıda harika bir ortam var ancak oradan ayrılınca sanki nefes almak için su yüzüne çıkan bir dalgıç gibi rahatlıyorsunuz."

bir tuz madenindeki büyük kazı makinesi

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 0.6s @ f/20, ISO 400

Havadaki yoğun tuz nedeniyle fotoğraf makinesinin hava koşullarına karşı dayanıklılığı da önemli bir rol oynadı. Massimo bunu şöyle açıklıyor: "Sony fotoğraf makinelerimin ve lenslerimin kusursuz toz koruma sistemlerine her zaman güvendim. Sonuç olarak madenlere götürdüğüm ekipmanlar için ekstra bir koruma sistemi kullanmama gerek kalmadı, sadece mantıklı bir yaklaşım izledim ve lensleri yalnızca araç içinde değiştirdim ama bunu yaparken bile tozun araç zeminine çökmesini bekledim. Bu elbette biraz zaman aldı fakat o ortamda kullanılan değiştirilebilir bir lens sistemi için son derece önemliydi.

Tozun yanı sıra görüş düzeyi de çok düşüktü çünkü yerin o kadar altında hiçbir doğal ışık bulunmuyor." Buna rağmen Massimo biraz aydınlatma sağlamak için güvenlik lambaları, araç farları ve kendi cep LED'leri de dahil olmak üzere elindeki mevcut ışık kaynaklarını kullanmayı tercih etti. "Profesyonel flaş veya büyük ışıklar kullanmayı pek sevmiyorum çünkü bunlar mekânın havasını değiştirebiliyor."

bir mağara duvarının dibindeki büyük kazı makinesi

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 50mm f/2.5 G | 1s @ f/20, ISO 400

Massimo düşük ışıkta çekim yapabilmek için küçük bir karbon tripod üzerine yerleştirdiği Sony Alpha 7R IV fotoğraf makinesinin Ampul ayarlarını ve bağımsız bir ışık ölçer kullanarak zaman zaman iki dakikaya varan çok uzun pozlamalar yaptı. Kendisi şöyle açıklıyor: "Fotoğraf makinesi sabitken farklı alanları aydınlatmak için lambalar kullanabilir veya ilginç efektler yaratmak için pozlama sırasında bunları hareket ettirebilirsiniz."

"Tuz madenlerinde iki tane Sony Alpha 7R IV kullandım," diyerek çekimleri anlatan fotoğrafçı şöyle devam ediyor: "Bunların en önemli özelliği ise muazzam kalitede dosyalar elde edebilmeleri. Pek çok insan Alpha 7R IV'ün çözünürlükten ibaret olduğunu düşünüyor ancak burada sensörün akıl almaz dinamik aralığı ön plana çıkıyor. Bu sensör sayesinde sahnedeki bazı kısımların aydınlık alanlar veya gölgeler yüzünden kaybolacağı endişesine kapılmadan sahneyi aynı karede çok farklı şekillerde aydınlatabildim."

bir mağaradaki dairesel tuz şekilleri

© Massimo Siragusa | Sony α7R IV + FE 40mm f/2.5 G | 2s @ f/22, ISO 400

Massimo, Alpha 7R IV fotoğraf makinelerinin yanı sıra Sony'nin küçük, hafif ve hızlı G Serisi lenslerinden oluşan bir üçlü kullanmayı tercih etmiş. "FE 24mm f/2.8 G, FE 40mm f/2.5 ve FE 50mm f/2.5 G lenslerini kullandım," diyen Massimo ekliyor: "Bu sayede ortaya hem hafif hem de ışık toplama konusunda harika bir lens üçlüsü çıkmış oldu. Zaten tüm bunlar o ortam için mükemmel bir avantaj sağladı."

Bu zorlu ortama rağmen projenin başarılı olmasında Massimo'nun deneme ve testlere dayalı araştırmacı yaklaşımı belirleyici oldu. "Benim için fotoğrafçılık hikâye anlatmaktır ve bu da hikâyeyi doğru bir şekilde öğrenmek için zaman harcamak anlamına gelir," diyen fotoğrafçı sözlerini şöyle tamamlıyor: "Güzel bir görüntü oluşturmak asla tek başına bir amaç değildir. Benim istediğim şey bir yerin yansıttığı duyguları belgelemek, bunun için de kendimi o yere açmam gerekiyor. Sonra da bu duyguları yakalayabilecek en iyi araçları seçiyorum."

Öne çıkan ürünler

Massimo Siragusa

Massimo Siragusa | Italy

"Bence fotoğrafçılık, her şeyden öte, ifade anlamına geliyor"

İlgili hikâyeler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz