kasvetli bir odada öpüşen çift

Yolunuzu Aydınlatın

Kate Kirkman

Ultra hızlı lenslerin ve ISO performansları sayesinde fotoğrafçıların karanlıkta da gayet iyi çekim yapabildiği Sony Alpha serisi gibi kameraların piyasada olduğu bu dönemde düğün fotoğrafçılığında flaşlara halen ihtiyaç var mı? Birleşik Krallık’ta çalışan profesyonel düğün fotoğrafçısı Kate Kirkman, “Ben kesinlikle ihtiyaç olduğunu düşünüyorum,” diyor.

arkadan gelen ışıkla, öpüşen bir çiftin silüeti

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 320

Alpha fotoğraf makinelerim ne kadar iyi olursa olsun,” diye devam ediyor, “hiçbir menü ayarı veya pozlama modu, flaşın verdiği dolgu ışığın yerini tutamaz veya bir nesneyi çevresindekilerden güzel bir şekilde ayırmanızı sağlayamaz. Flaşın amacı, ışığın hiç olmadığı yere ışık eklemektir ama aynı zamanda zaten sahnede olan ışığı daha da ilgi çekici hale getirmek için şekillendirmek ve yönlendirmektir.”

Bu durumda, profesyonellere ve yaratıcı insanlara yardımcı olacak özelliklerle dolu Sony’nin yeni HVL-F60RM2 ve HVL-F46RM tepe flaşlarını daha iyi kim test edebilir ki?

Profesyonellerin ve yaratıcı insanların işine yarayacak bir flaşın bol bol güç sunması ama en önemlisi de bu çıkışı kontrol edilebilecek ve tutarlı olacak şekilde sağlaması gerekir. Kate, “Sırasıyla 60 ve 46 olan kılavuz numaralarıyla hem HVL-F60RM2 hem de HVL-F46RM bu açıdan çok iyi,” diye açıklıyor, “fotoğraf makinesinin beyaz dengesini manuel olarak ayarladığımdan, sağladıkları ışığın renginde iyi bir tutarlılık yakalayabildim. Daha düşük modellerde buna güvenemezsiniz. Flaşın zum aralığı da gerçekten çok kullanışlı,” diye devam ediyor, “özellikle de HVL-F60RM2’nin 20-200 mm ayarı, düğün fotoğrafçılarının kullandığı, FE 24-70mm f/2.8 GM ve FE 70-200mm f/2.8 GM OSS gibi lens türleriyle çok iyi uyum sağlıyor. Üstelik en geniş 20 mm ve 24 mm ayarları, daha yumuşak bir efekt için veya daha büyük bir alanı aydınlatmak amacıyla softbox gibi tamamlayıcıların doldurulmasına çok yardımcı oluyor.”

kapı eşiğinde durmuş, fotoğraf makinesine bakan damat

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 500

Yeni flaşların her ikisi de tam TTL ölçümü ve fotoğrafçıların bu ayarları çabucak tam manuel moda geçirmesini ve burada ince ayarlar yapmasını sağlayan bir mod sunuyor. Kate, “Bu, benim yaklaşımıma tam uyan bir çalışma şekli,” diyor, “ve birçok başka profesyonelin de işine yarayacağından eminim. Yani ortam ışığı ve flaş gücü için iyi bir taban pozlamayla başlayıp mesela ortam ışığını biraz daha kesmek veya gücü biraz daha artıracak şekilde flaş gücünü değiştirmek için, fotoğraf makinesinde pozlamamı değiştirebiliyorum. Bence Alpha 1’in manuel pozlamayı görmemi sağlayabilmesi de çok önemli. AEL düğmesini Çekim Sonucu Önizleme olarak ayarlıyorum, bu da ortam ışığı ayarlarının sonucunu gösteriyor; EVF’den görünen normal görüntü ise netlememe yardımcı olacak şekilde çok daha parlak oluyor. Flaşlar, Alpha 1’in muhteşem yüz ve göz algılama AF özelliğini de bir kere bile etkilemedi.”

gelin ve damat alacakaranlıkta öpüşüyor

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 135mm f/1.8 GM | 1/200s @ f/4.0, ISO 160

Kate, HVL-F60RM2 ve HVL-F46RM’yi fotoğraf makinesiyle ve ayrı olarak kullanarak her ikisinin de çoklu flaş kullanımında, grup içinde performansını ve iletişimini test edebildi. “Her iki modelin de yapısı çok iyi,” diyor, “ve fotoğraf makinesinin yuvasına takıldığında hiç oynama olmuyor, yani çok sabit bir his veriyor.” Kate açısından, yapı, tamamlayıcı kullanırken de önemliydi. “Bir flaş ne kadar iyi olursa olsun, neredeyse her zaman fotoğrafçının aklındakilere uyması için bir modifikasyon gerekir. Ama bu aynı zamanda flaş kafasına yük eklemek demektir ve daha düşük model flaşlar, bunu yaptığınızda eğilir veya katlanır, bu yüzden doğru düzgün yönlendiremezsiniz. Bu yeni modellerde bunların hiçbirini yaşamadım ve MagMod ekipmanlarım takılıyken bile tam istediğim gibi açılandırabildim.”

merdivende duran çift

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 320

Kullandığım çoklu flaş kurulumlarında, HVL- F60RM2’yi kablosuz kumanda olarak kullandım,” diye devam ediyor, “bu şekilde ayarları değiştirmek, gücü artırıp azaltmak o kadar kolay ki. Bu flaşlar, özellikle de salonun mimarisinin çevresinde çok kullanışlı olan bir radyo bağlantısı kullanıyor. Bu tip bir kontrol, asistan olmadan çalışıyorsanız veya flaşları pek çok kez bizim de yaptığımız gibi, kolayca erişemeyeceğiniz yerlere, mesela çok yükseğe veya nesnelerin arkasında çok uzak bir yere koyduysanız çok önemli oluyor.”

gelin ve damadın alyanslarının masadaki fotoğrafı

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/2.8 Macro | 1/200s @ f/9.0, ISO 125

Kate, “Yeni flaşların belki de en etkileyici özelliği, Sony Alpha 1’in elektronik deklanşörüyle bu kadar sorunsuz çalışmalarıydı,” diyor. “Elektronik deklanşörler, düğün fotoğrafçıları açısından ezber bozan bir gelişmeydi; sadece tamamen sessiz çalışmamızı ve başka türlü rahatsızlık vereceğimiz ya da ortamı bozacağımız yerlerde çekim yapmamızı sağladıkları için değil, aynı zamanda fotoğraf makinesinin kare hızını mekanik deklanşörle mümkün olanın ötesine çıkardıkları için. Bu, ister çifti birbirine bağlayan aşk dolu bir bakış ister konfeti yağmurunda yüzlerinin açıkça görüldüğü bir an olsun, bana mükemmel anı seçme şansı veriyor ve bu da mükemmel fotoğrafı çekmek için çok önemli.” Kate, çift konfetiyle çevrelendiği sırada, tam da böyle bir an için ayar yaparken, “Yüksek hızlı flaş performansı gerçekten aklımı başımdan aldı,” diye devam ediyor. “HVL-F60RM2, saniyede en az 20 flaş çakıyordu ve bir tanesini bile kaçırmadı. Şimdiye dek hiç duyulmamış bir şey.”

Düğünlerde, her türlü fotoğraf imkanını bulabilirsiniz ama bunları kullanmak için flaşın bu işe uygun olması gerekir ve HVL-F60RM2 ile HVL-F46RM’nin sunduğu darbeye, toza ve neme dayanıklılık sayesinde, Kate hiç endişelenmeden çalışabilmiş. “Bir keresinde,” diye açıklıyor, “baloncuklu bir çeşmenin yanında çifti aydınlatmak istedim, bu yüzden HVL-F46RM’yi birlikte verilen standına yerleştirip kenara koydum ve suyun içinde çalıştırdım. Hava koşullarına dayanıklı olmasaydı bunu yapmaya cesaret edemezdim, özellikle de gece boyunca ışığa bağlı kalacağım gerçek bir düğünde.”

bir çeşmede öpüşen bir çiftin silüeti

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/5.0, ISO 320

Kate, “Bu yeni flaşlar,” diye sözlerini bitiriyor, “kesinlikle düğün fotoğrafçılarına çok yardımcı olacak. Sony sistemiyle kusursuz şekilde çalışıyorlar ve bunları elektronik deklanşörle birlikte kullanabilmek, bundan sonra benim için çok önemli olacak. Yapıyı ve kullanımı da hesaba kattığınızda, ışık konusunda yaratıcılığını konuşturmak isteyen her Sony kullanıcısı için bariz tercih ve bence her türlü fotoğrafçıya bir sürü fırsat yaratacaklar.”

kocaman bir ağacın altında duran çift

© Kate Kirkman | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/3.5, ISO 250

Öne çıkan ürünler

Kate Kirkman

Kate Kirkman | UK

“Daima ışığın peşindeyim. Işık, sıradan olanı sihre dönüştürüyor” - Trent Parke
Brent Kirkman

Brent Kirkman | UK

“Daima ışığın peşindeyim. Işık, sıradan olanı sihre dönüştürüyor” - Trent Parke

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz