Makale Kimliği : S700026837 / Son Değiştirilme Tarihi : 12.07.2018

Klavye Sorunları İçin Arıza Giderme

Bu Makalede Yer Alan Geçerli Ürünler ve Kategoriler

Bu yazı aşağıdaki problemleri çözmenizi sağlar:
  • Windows Vista'da doğru klavye düzenini belirleme ve ayarlama
  • çalışmayan tuşlar
  • klavyeden ayrılan tuşlar
zorluk derecesi Zorluk derecesi:
Kolay
gereken süre Gereken süre:
15 dakikalık aktivite

Doğru klavye düzenini belirleme ve ayarlama

Bir klavyenin üzerine genellikle ülkeye özel klavye düzeni basılmış olsa bile, bu basılı etiket, ülkeye özel farklı klavye düzenleri arasındaki tek farktır. İşletim sisteminin klavye ayarlarına bağlı olarak, tuşlara basmak farklı karakterler verir.

Bu ayarları değiştirmek için, lütfen şu şekilde devam edin:

  1. Başlat'a tıklayın ve Denetim Masası'nı seçin.
  2. Sol üstteki Klasik Görünüm'e tıklayın.
  3. Bölge ve Dil Seçenekleri'ne tıklayın (bakınız şekil 1).


    Şekil 1 - Denetim Masası - Bölge ve Dil Seçenekleri


  4. Klavye ve Dil sekmesine tıklayın.
  5. Klavye Değiştir... düğmesine tıklayın (bkz. şekil 2).


    Şekil 2 - Denetim Masası - Bölge ve Dil Seçenekleri - Klavyeler ve Dil


  6. Bu iletişim kutusu yüklü olan tüm klavye düzenlerini listeler (bkz. şekil 3).


    Şekil 3 - Metin Hizmetleri ve Giriş Dilleri


    İstediğiniz klavyenin listede olup olmadığına bakın. Birden fazla düzen yüklüyse, Vista makine çalışırken düzenler arasında geçişe izin verecektir. Sadece tek bir düzen yüklüyse, varsayılan olarak etkin olur.


    1. Bir klavye düzeni Eklemek için, lütfenEkle'ye tıklayın ve istenilen düzeni seçip Tamam'a tıklayın
      (bkz. şekil 4).


      Şekil 4 - Giriş Dili Ekle


    2. İstenmeyen bir düzeni kaldırmak için, bu düzeni seçip Kaldır'a tıklayın.

  7. Ayarları uygulamak için Tamam'a tıklayın ve pencereyi kapatın.

Çalışmayan tuşlar

  1. Başlat'a tıklayın.
  2. Tüm Programlar'a tıklayın.
  3. Aksesuarlar'a tıklayın.
  4. Not Defteri'ne tıklayın.
  5. Lütfen klavyenizin tuşlarını bu pencerede test edin
    1. Bir tuş beklenmeyen sonuçlar meydana getiriyorsa:
      • CAPS lock tuşunu iterek ve LED durumuna bakarak, CAPS lock tuşunun kapalı olduğunu doğrulayın.
      • NumLk tuşuna basarak ve LED'in durumuna bakarak, NumLock seçeneğinin kapalı mı (klavyenin sağ tarafıyla harfler yerine sayılar yazılıyorsa) yoksa açık mı (sayısal tuş takımı ile sayılar yazılmıyorsa) olduğuna bakın.
      • Klavye düzenini yukarıda anlatılan şekilde kontrol edin.
    1. Bir tuş, bir sonuç beklenirken sonuç vermezse:
      • Tuşun Mute, Volume veya Zoom gibi özel bir düğme olmadığından emin olun
  6. Sorun yukarıdakilerle çözülmezse, olası neden sıvı dökülmesinin klavyenizin bir kısmına zarar vermiş olmasıdır. Sıvı dökülmesi garanti kapsamında değildir ve sadece ücretli bir onarımla veya bir USB klavye kullanılarak çözülebilir.

Özel tuşlar / kısayol tuşları çalışmıyor

Çoğu VAIO bilgisayarda, standart klavye sürücü tarafından kontrol edilmeyen birkaç özel işlev tuşu bulunur.

Bunlar işlerliğini kaybederse, bu genellikle VAIO Olay Hizmeti ile ilgilidir.

1. Adım: Başlat düğmesine tıklayın, Services.msc yazıp Enter'a basın.
Hizmetler listesinde VAIO olay Hizmeti'ni bulup hizmetin başlatıldığını ve başlangıç türünün Otomatik'e ayarlı olduğunu doğrulayın.

2. Adım: eğer 1. adım sorunu gidermediyse veya listede VAIO Olay Hizmetini bulamadıysanız, VAIO Olay Hizmetini yeniden yüklemeniz gerekebilir.
Bunu yapmak için, Başlat - VAIO Kurtarma Merkezi -  Programları ve Sürücüleri Yeniden Yükle'yi seçin.
Bu seçenek bulunmuyorsa, VAIO Olay Hizmeti, Orijinal Sürücüler bölümü'nden de indirilebilir.

3. Adım: bazı durumlarda, bazı ilgili ek yardımcı programların da, 2. Adımdaki şekilde yeniden yüklenmesi gerekir. Bunlar:
  • Ayarlama Yardımcı Program Serisi
  • Sony Paylaşılan Kitaplık
  • VAIO Olay Hizmeti
  • VAIO Kontrol Merkezi
  • Ayrıca, eğer kendi işletim sisteminizi yüklediyseniz, SFEP sürücüsünün Aygıt Yöneticisi'nden modele göre doğru bir şekilde yüklenmesi gerekir.  Varsa, bu sürücüyü Orijinal Sürücüler bölümü'nde bulabilirsiniz.

Klavyeden ayrılan tuşlar

Klavye üzerindeki bir veya iki tuş ayrılmışsa, bunun tipik nedeni fiziksel hasardır ve bu durum garanti kapsamında değildir.