sinek kuşu mor bir çiçeğe yaklaşırken

Ekvador'un Sinek Kuşları

Gustav Kiburg

Gustav Kiburg için Ekvador tam bir cennet. "Kilometrekare başına düşen kuş sayısının en fazla olduğu ülke burası" diyor Hollandalı fotoğrafçı. Ülkede 1656 farklı kuş türü var, ancak Gustav Ekvador'da özellikle belirli bir kuş ailesinin fotoğraflarını çekmek istiyordu: Trochilidae ya da daha yaygın olarak bilinen adıyla söylersek Sinek Kuşları.

dala konmuş 2 sinek kuşu

© Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/800s @ f/3.5, ISO 2500

"Dünyada sinek kuşu çeşitliliğinin en fazla olduğu yer Ekvador" diyor Gustav. "Bu kuşların renkleri muhteşem ve çiçeğe ulaşmak için küçük kanatlarıyla havada asılı kalmaları gerçekten büyüleyici."

Gustav, nemli Ekvador yağmur ormanın derinliklerinde kendisini yarı yolda bırakmayacak, kalitesi kanıtlanmış ekipmanlara güveniyor; tercih ettiği kit Sony Alpha 1 ve Sony FE 400mm f/2.8 G Master lens.

uzun gagalı bir sinek kuşu mor bir çiçekten nektar içiyor

© Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/1250s @ f/4.0, ISO 2500

Çekimler yağmur ormanının zorlu koşullarında yapılmış olsa da kuşları fotoğraflama tekniği, doğal koruma alanlarında çekim yaparken kullanılanla hemen hemen aynıdır; yani burada çekim yaparken de türün hakkında bilgi sahibi olmak ve sabırla gözlem yapıp beklemek gerekir. "Sony Alpha 1'i tripodun üzerine yerleştiriyorum ve belirli bir çiçeğe odaklanıp bekliyorum. Ayrıca kuşun çerçevede nerede duracağını ancak kısmen tahmin edebileceğiniz için kompozisyonda boşluk bırakmaya da çalışıyorum. Alpha 1'in harika özelliklerinden biri de 50,1 megapiksel sensörü. Bu sensör, gerekirse görüntüyü kırpmak için bana yeterli çözünürlüğü sunuyor."

Sony G Master lensin 400mm netleme uzaklığı, Gustav'a büyütme ile kuş nesneleriyle arasındaki makul çalışma mesafesi arasında iyi bir denge sağlıyor. Öte yandan Gustav konunun çerçevede daha belirgin olmasını istediğinde 400mm lensi Sony 1.4x Tele Dönüştürücü ile kullanabilme avantajına da sahip. Bu birleşim sayesinde 560mm netleme uzaklıklı lense denk bir lens elde etmiş oluyor ve görüntü kalitesinde de fark edilebilir bir kayıp yaşamıyor.

Fotoğraf makinesi, lens ve kompozisyon ayarını yaptıktan sonra Gustav, bir sinek kuşunun gelip havada durarak çiçeğin nektarını içmesini bekliyor. Gustav, Bird Eye-AF özelliğini açıp Alpha 1'ini Alan Netleme ile çekim yapacak şekilde ayarlıyor, böylece kuş göründüğünde fotoğraf makinesinin yalnızca 400mm lensin çiçekteki netlemesinde ince bir ayarlama yapması gerekiyor.

2 sinek kuşu pembe bir çiçekten nektar içiyor

© Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/1600s @ f/5.0, ISO 2500

"Açıkça konuşacak olursam bazen Sony Alpha 1 bana hile yapıyormuşum hissini yaşatıyor. Başka marka fotoğraf makinesi kullanan arkadaşlarım var ve çekim yaptıktan sonra sürekli olarak fotoğrafı kontrol ediyorlar. Ben böyle bir şeyle uğraşmadığım için bana gülüyorlar. Alpha 1'de vizörü kullanarak yaptığım çekimde kareyi zaten görmüş oluyorum ve deneyimlerime dayanarak otomatik netlemenin mükemmel bir şekilde çalışacağını biliyorum."

2 sinek kuşu turuncu bir çiçekten nektar içiyor

© Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/640s @ f/7.1, ISO 2500

Uçan kuşların fotoğrafını çekmeyi deneyen herkes bunun ne kadar zor olduğunu bilir, ancak Alpha 1'de bu inanılmaz çekimleri yapmanıza yardımcı olan birkaç özellik var. Gustav için en önemlilerinden biri kararmasız vizör; çünkü bu özellik, vizörde yanıp sönme veya kararma olmadan 30 fps'ye kadar çekim yapmasına olanak sağlıyor. Uçan bir kuşu takip ederken bu gerçekten çok önemli oluyor.

"Genellikle 20 fps'de çekim yapıyorum, böylece uçarken kuşun kanatlarının mükemmel konumunu seçebiliyorum. Kanatlarda biraz hareket göstermek için deklanşör hızını 1/1000 saniyenin üzerinde tutuyorum. Hareket hikayenin bir parçası."

gagaları birbirine değen 2 sinek kuşu

© Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/250s @ f/4.0, ISO 2500

Gustav'ın fotoğraflarında öne çıkan şeylerden biri, tamamen doğal olan ve FE 400mm f/2.8 G Master lens tarafından oluşturulan güzel arka planlar. 400mm lenste geniş bir diyafram açıklığı değeri ayarlayarak güzel bokehler oluşturuluyor ancak Gustav nadiren diyaframı sonuna kadar açıp f/2.8'de çekim yapıyor.

Alpha 1'i Diyafram Açıklığı Önceliği'ne ayarlıyorum ve netlemenin kuşun gövdesinde olmasını sağlamak amacıyla alan derinliğini artırmak ve aynı zamanda arka planı bulanık tutmak için genellikle diyaframı açıklığını f/4 - f/5.6 arasında bir değere getiriyorum. Ardından, 1/1000 saniyelik bir deklanşör hızı elde etmek için ISO'yu manuel olarak ayarlıyorum. Görüntü kalitesinin mükemmel olacağını bildiğim için hassasiyeti artırma konusunda endişelenmiyorum."
uçan bir sinek kuşu

© Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter | 1/2500s @ f/4.0, ISO 1600

Gustav'ın fotoğraflarının çoğu, fotoğraftaki her unsurun kompozisyonunun önemini gösteriyor. Bu bağlamda öne çıkan fotoğraflardan birinde, gagası vücudundan uzun olan Kılıç Gagalı Sinek Kuşu'nu (Ensifera ensifera) görüyoruz. "Savaş uçağına benziyor" diyor Gustav bu kuş için. "Kuşun gagasının uzunluğuna ve uçuş hızına dikkat çekmek için görüntünün altını ve üstünü kırptım."

portakal çiçeğinin altında havada duran bir sinek kuşu

© Gustav Kiburg | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1000s @ f/4.0, ISO 2500

Bu fotoğrafta yukarıya doğru açılı duran bir sinek kuşu nektardan içiyor, ancak Gustav'a göre burada fotoğrafın en önemli öğesi tek başına kuş veya çiçek değil; karenin üst kısmında görünen yaprağın çerçeveye yerleştirilme şekli görüntüye denge katıyor. "Orada o yaprak olmasa fotoğraf tamamen farklı olurdu" diyor Gustav.

Öne çıkan ürünler

Gustav Kiburg

Gustav Kiburg | Netherlands

"Kötü hava renkli havadır"

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz