Makale Kimliği : 00242461 / Son Değiştirilme Tarihi : 05.03.2020

Ağ kapsama alanı veya mobil veri bağlantısı yok

    İpucu

    Önerilen adımlar Android sürümlerine göre değişiklik gösterebilir. Cihazınızda kurulu Android sürümünü öğrenmek için Ayarlar > Telefon hakkında > Android sürümü'ne gidin ve dokunun. Ayarlar altında Telefon hakkında'yı bulamazsanız Sistem'e dokunun.

    • Ağ kapsama alanı yoksa şunları deneyin:
      • Cihazınızı kapatıp tekrar açın. Bunu yaparak çalışan tüm uygulamaları kapatır ve bellekte yer açarsınız. Bu işlem, bazen sorunu otomatik olarak çözer.
      • Uçak modu'nun kapalı olduğundan emin olun.

    Uçak modu'nu kapatmak için 

    • Cihazınızın bir ağa bağlı olduğundan emin olmak için durum çubuğundaki sinyal gücü simgesini  kontrol edin. Sinyal düşükse veya yoksa, açık bir alana çıkın ya da bir pencereye yaklaşın.
    • Cihazınız ağ sinyali almıyorsa veya sinyal çok zayıfsa, ağ operatörünüzle iletişime geçin ve ağın kapsama alanı içinde olduğunuzdan emin olun.
    • Cihazınızı, SIM kartınızın desteklediği ağ türünü kullanmak üzere ayarladığınızdan emin olun. Hangi ağ türlerinin desteklendiğini bilmiyorsanız ağ operatörünüzle iletişime geçin.

     Ağ modu seçmek için 

    • SIM kartınızın düzgün şekilde çalıştığından emin olun. SIM kartınızı başka bir cihaza takın. Kart çalışıyorsa sorun muhtemelen cihazınızdan kaynaklanıyordur. Bu durumda en yakın Sony Mobile servis merkezine başvurun.
    • Uygun ağları görmek için cihazdan bir ağ seçin.

     Uygun mobil ağları aramak için (Android 10/Android 9) 

     Uygun mobil ağları aramak için (Android 8) 

    • Mobil veri bağlantısı yoksa şunları deneyin:
    • Cihazınızı kapatıp tekrar açın. Bunu yaparak çalışan tüm uygulamaları kapatır ve bellekte yer açarsınız. Bu işlem, bazen sorunu otomatik olarak çözer.
    • Cihazınız, DAYANIKLILIK modunu destekliyorsa modu devre dışı bırakın ve cihazınızı yeniden başlatın. DAYANIKLILIK modu, pil ömrünü uzatmak için ekran kapandığında mobil veriyi devre dışı bırakır.

     DAYANIKLILIK modunu devre dışı bırakmak için 

     Cihazınızı yeniden başlatmak için 

    • Bir mobil ağ üzerinden İnternet kullanmak için abone olduğunuzdan emin olun. Ayrıntılı bilgi için ağ operatörünüze başvurun.
    • Başka bir alana geçip tekrar deneyin. Sinyalin zayıf olduğu alanlarda ağ sağlayıcınızın baz istasyonunda sorunlar olabilir, mobil veri bağlantınızı kaybedebilirsiniz ve bu nedenle başka bir alana geçmeniz gerekebilir.
    • Cihazınızı hareket halindeyken kullandığınızda, ağ sağlayıcınızın ağındaki sorunlar nedeniyle mobil veri bağlantınızı kaybedebilirsiniz.
    • Cihazınızı yalnızca WCDMA (3G) veya yalnızca GSM (2G) ağını kullanacak şekilde manuel olarak ayarlayın. Cihazınız mevcut en hızlı ağı seçmek üzere otomatik olarak ayarlanmıştır. En hızlı ağın sinyal gücü istikrarlı değilse, cihaz mobil ağlar arasında sürekli olarak geçiş yapabilir. Cihazın ağ değiştirdiği her defasında bağlantı devre dışı kalır. Cihazınızı yalnızca WCDMA (3G) veya GSM (2G) ağı kullanacak şekilde ayarlarsanız cihazınızın seçilen ağa bağlanması için birkaç dakika beklemeniz gerekebileceğini unutmayın.

     Ağ modu seçmek için 

    • Belirtilen çözümlerden hiçbiri sorunu gidermezse sırasıyla şu işlemleri deneyin. Bir sonraki işleme geçmeden önce sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için ilk işlemin ardından doğrulama yapın.
      • En iyi performansa ve en son geliştirmelere sahip olmak için cihazınızı güncelleyin.
      • Fabrika verilerine döndürme işlemi gerçekleştirin. Cihaz düzgün çalışmamaya başlarsa bazen en iyi çözüm budur, ancak bu işlemin, cihazınızın dahili belleğinde kayıtlı tüm kişisel bilgileri sileceğini unutmayın. Saklamak istediğiniz verileri mutlaka yedekleyin.

     Verilerinizi bilgisayar kullanarak yedeklemek için 

     Uygulamaları, telefon ayarlarını, arama geçmişini yedeklemek ve senkronize etmek için 

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 10) 

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 9) 

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 8)